Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is men bezig om iets uit te vinden om het weer te beinvloeden?

Als dit zo is en het zou straks kunnen, dan hebben we een 3e wereld oorlog denk je ook niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
749

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Men beinvloedt het weer al jaren... o.a. zilverjodide in de wolken strooien laat het regenen... in Beijing hadden ze dat gedaan vóór de openingsceremonie van de olympische spelen...

(= lang niet altijd succesvol trouwens)

Hoe dat samen werkt met het krijgen van een derde wereldoorlog snap ik niet... ik denk eerder dat ze het dalijk ook in droge gebieden kunnen laten regenen... dat brengt eerder meer voedsel dan oorlog!


http://www.radio2.be/detailpagina.cfm?id=3053&programma=nietsiszeker

Toegevoegd na 32 seconden:
Ook zijn ze bezig het zilverjodide te vervangen door gewonere zoutdeeltjes...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Krakkemik: jouw redenatie is denk juist wat Hakunamatata bedoelt: wie de macht heeft over het weer, heeft niet noodzakelijkerwijs ook de wijsheid en de menselijkheid om te zorgen dat het in droge gebieden meer zal regenen bijvoorbeeld.
Je zou het als wapen kunnen inzetten (een land laten overstromen of juist uitdrogen), of er kan oorlog ontstaan over het bezit van deze techniek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zou kunnen, maar dat betekent nog niet "dat we dan een oorlog hebben" zoals hakunamatata zegt in "denk je niet??" nee, dat denk ik dus niet.... omdat het al bestaat.

Andere antwoorden (3)

Men is altijd al bezig geweest met het proberen om het weer te beinvloeden. Dit lukt reeds op beperkte schaal. Denk maar aan de hagelkannonnen die de hagel uit de lucht schieten. En bijvoorbeeld het strooien van zand op regenwolken zodat de regen eerder valt.

Ik betwijfel of het één land binnenkort op dergelijk grote schaal lukt en zal toepassen, dat dit een oorlog veroorzaakt ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk, mensen willen alles in hun omgeving kunnen controleren.
Zelf als ze daardoor de natuur moeten aanpassen/vernietigen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar is altijd een kans op dat ze er mee bezig zijn, de wetenschap zit niet stil.
Of het ooit zover komt?, ik hoop het niet want dan krijgen we zeker een weeroorlog.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding