Wat is de reden dat er (in Hamburg) tegen de G20 word gedemonstreerd?

De betogers (vandalisten eigenlijk) zijn ontvreden over iets. Waarover precies? Waar protesteren zij precies tegen? Wat is hun doel met deze protesten? Wat willen zij duidelijk maken?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Antwoorden (3)

De betogers hekelen het concept van de G20 en grijpen de top aan om hun onvrede te uiten over globalisering en sociale ongelijkheid. Ook vinden veel betogers het niet kunnen dat de Turkse president Erdogan en de Russische president Poetin welkom zijn in Hamburg.
Amadea
6 jaar geleden
De meeste G20-landen zijn niet alleen economische grootmachten, het zijn doorgaans ook politieke zwaargewichten die de koers van het wereldgebeuren bepalen. Onder meer China, de VS, de EU, Frankrijk, India, Rusland, China, Canada, Turkije en een dozijn andere landen schuiven mee aan tafel. Het is moeilijk je een club voor te stellen waarin meer macht geconcentreerd ligt dan bij de G20.
Hier wordt dan geprotesteerd om een eerlijke verdeling van de enorme rijkdommen van die 20 naties,meer aandacht voor het milieu,tegen belastingparadijzen,voor meer aandacht voor de arme landen...
fremar
6 jaar geleden
Linkse groeperingen protesteren tegen armoede, oorlog en de oorzaken van de migratiecrisis.

De tegenstanders van de top willen hun woede uiten over globalisering en sociale ongelijkheid.
Antoni