Waarom heeft de NOS het applaus voor Koningin Beatrix verlengd ?

Zie:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3856800/___NOS_verlengt_applaus___.html?p=4,2

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het eerste filmpje dat in de dumpert (bron voor bericht in de televaag) aangemeld staat de is ook al gemanipuleerd. Het originele en niet gemanipuleerde want live uitgezonden fragment is hiet terug te vinden: http://www.youtube.com/watch?v=tkA0fPLUZQg&hl=nl#t=6m00s

De reden dat ze het applaus verlengden is denk ik overigens gelegen in dat het moment in een kort stukje journaal niet even indrukwekkend over zou komen en dus bij klakkeloze onbewerkte uitzending niet het heersende gevoel van de menigte naar behoren zou weergeven.
Of het een slimme keuze is geweest om met een duidelijk hoorbare loop een verlenging van het applaus toe te voegen is een heel andere vraag, ik denk het niet.

De echte reden ligt denk ik toch echt in het feit dat iets wanneer je daar staat (of langere tijd naar de live-uitzending aan het kijken bent) een geheel andere impact kan hebben dan bij het tonen van een zeer klein stukje daarvan. Dan komt zoiets gewoonweg niet over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

meest opmerkelijk is nog wel dat je de telegeraaf geloof die zicht beroept op geenstijl..... ik heb degelijkere nieuwsbronnen gekend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat ik mijn bedenkingen heb bij de bron wil niet zeggen dat het wel gewoon kan hoor, de rvd zou hier prima toe in staat zijn ben ik bang.
Mijn gevoel zegt dat het te maken heeft met de aanslag op de koningklijke familie op 30 april.

Maar de specidieke reden weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Telegraaf is allereerst eigenaar van GeenStijl. Dat is dus waarschijnlijk de reden dat ze zich beroepen op GeenStijl als bron.

De verlenging van het applaus is simpelweg om het allemaal wat leuker over te laten komen. Televisie is heel vaak niet wat het is, en zelfs in het journaal maken ze soms gebruik van dit soort bewerkingen. Mensen vinden het mooi om te zien dat Beatrix veel applaus krijgt, helemaal na de aanslag in Apeldoorn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moderator even geduld met wissen, antwoord komt in laatste alinea...

Geloof nooit iets op het nieuws, het is per definitie gekleurd... Als je dat in je achterhoofd houdt, dan zou je misschien wel eens een nieuwsitem tegenkomen wat de waarheid dekt, maar in de meeste gevallen is het de lezer die gedekt wordt...
Iedereen heeft er belang bij om iets in een bepaald daglicht te plaatsen, ook ik, die hier nu een antwoord neertikt... Zo is het en niet anders...

Dus Waarom hebben ze dat verlengd: Dat stond beter, het kwam hen beter uit... Daarom... Ze hadden er baat bij om dat te doen, anders lieten ze het wel zoals het was...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is de dramatiek binnen de journalistiek.
Zo is mij opgevallen dat na de vermeende aanslag er de afgelopen dagen al drie extra berichtgevingen zij geweest van incidenten waar een auto op mensen inrijdt.
Toeval of een nieuw hot item?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had ook ergens gelezen dat het stukje 5 minuten na de werkelijke gebeurtenis is uitgezonden. Dit is dus zeer snel gemonteerd en men heeft er niet lang over na kunnen denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ons staatsnieuws niet beter is dan de propaganda in een bepaalde Volksrepubliek die ik verder niet bij name zal noemen.

Dit is de reden dat ik informatie en opinies over actualiteiten uit zo divers mogelijke bronnen haal. Anders laat je je gewoon indoctrineren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo erg is het hier echt niet hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, dat mag je vinden. Ik zie te vaak gekleurd nieuws om het met je eens te zijn.