Waarom word ik zenuwachtig als de deurbel gaat?

Zo gauw de deurbel gaat (en het is een gast die ik niet verwachtte), loop ik rood aan en schieten de zenuwen door mijn lichaam. Hoe kan dit?

Ik ben niet bang voor mensen in het algemeen en heb ook geen problemen met het ontmoeten van mensen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Controleverlies. Er gebeurt iets onverwachts waar jij geen grip op hebt. Probeer je iedere keer dat het je gebeurt te bedenken dat er helemaal niks ergs aan de hand is. Ik denk altijd: "Brand is erger". Dus proberen te relativeren. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

voortaan eerst door het raam kijken voor je opendoet
als er iemand staat die je niet kent dan niet openen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik snap het!!
Dat hebben vast wel meer mensen, je schrikt van de bel en omdat dat gebeurt word je zenuwachtig.
Sommige mensen kunnen zo reageren op de telefoon.
Dus door de schrikreactie komt het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaan van de deurbel, roept in je brein een onaangename ervaring op met de bijbehorende reactie.
Als je hier niet achter kan komen, kan je er nog jaren last van hebben.
Mogelijk is deze onaangename reactie van heel lang geleden ( jonge jeugd)