1-1-2 VIA TEKSTTELEFOON
Bent u doof of slechthorend? Dan belt u in noodgevallen het gratis teksttelefoonnummer
0800-8112. In het callcenter stellen speciaal getrainde centralisten u
een aantal vragen die u met uw toetsen kunt beantwoorden. U selecteert politie,
brandweer of ambulance en toetst uw locatie in. Dit gaat uiteraard sneller als u van
tevoren uw gegevens onder functietoetsen heeft opgeslagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De 112-centrales in Nederland beschikken niet over een SMS-voorziening waarvan doven en slechthorenden gebruik kunnen maken. Wel is er een teksttelefoon 0800-8112.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt helemaal!+1
Ik zou zeggen dat die dove persoon belt, zijn naam zegt, zegt dat hij doof is en zo veel mogelijk details gaat vertellen. Vervolgens dus plaats en gebeurtenis vertelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met een soort tekst telefoon.
je kan daar een tekst intypen die wordt verzonden en komt op een scherm bij de ontvanger.