Waarom werken er zoveel buitenlanders in Nederland?

In het bedrijf waar ik werk (ca 500 man) bestaat voor de helft uit buitenlanders. (Turken, Grieken, Polen, Duitsers en ga zo maar door).

Toegevoegd na 3 dagen:
Even voor de duidelijkheid, het zijn echte buitenlanders, dus die niet in Nederland wonen. Ik had net een stuk in de krant gelezen dat onder de laagst betaalde banen een hoge werkeloosheid is. Dat is dan geen wonder als je ziet hoeveel buitenlanders dat werk doen. (Dit voor een echt hongerloontje). Dit zijn eigenlijk de moderne slaven, bang om hun werk kwijt te raken, veel uren willen maken, ja meneer nee meneer moeten zeggen. Ik vindt dat de lonen verplicht gelijkgetrokken moeten worden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Meestal zijn het baantjes die nederlanders niet willen doen.
Ik ken een hoop mensen die in de vleesverwerking werken,en daar begint om half zes de band te draaien.
Je werkt in een kille omgeving,en als je naar de wc wilt moet de vinger opsteken,omdat er vervanging moet komen.
Meer dan 80 procent is buitenlander,met allemaal zo,n contract dat ze met je kunnen doen en laten wat ze willen.
Ze hebben allemaal het absolute minimum loon,maar verdienen toch nog meer als in hun thuisland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Omdat deze mensen in Nederland wonen en dus ook gebruik maken van de arbeidsmarkt in Nederland. Zo moeilijk is dat toch niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat zijn ze goedkoper (voor werkgever) , werken harder ,durven niet te zeuren en nog heleboel andere redenen ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat de mensen hier meer geld verdienen dan in hun eigen land.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het voor de werkgever aantrekkelijk is.

Hij denkt er goed mee te kunnen verdienen.
13 jaar geleden
Omdat Nederland voor hun het land van de mogelijkheden is. Mogelijkheden die zij niet hebben in hun eigen land.
Het is natuurlijk niet niks om je land zomaar vaarwel te zeggen, er moet dan echt iets aan de hand zijn.

Iets wat wij ons moeilijk kunnen voorstellen, omdat wij zelf in een voortvarender land leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wees maar blij
ze werken toch aan de opbouw van het land?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de meeste buitenlanders naar Nederland gekomen zijn voor werk en een betere toekomst. Omdat ze dat in hun eigen land niet hadden.

Management gezien :
De human resource managers willen diversiteit in het personeelsbestand. Dit kan om verschillende redene zijn:
De grootste reden is om de bedrijfscultuur te verbeter door werknemers met meerder culturen van verschillende landen kennis te laten maken. Hierdoor kan men problemen via verschillende standpunten zien.

Toegevoegd na 1 minuut:
Andere redenen kunnen zijn :
Omdat de wetgeving het verplicht om een divers personeelsbestand te hebben.

En om een bredere kijk te hebben op alles.