Waar gaat de winst van de kringloopwinkel naar toe? Bij de Vincentiusvereniging werken vrijwilligers en gaat de winst naar goede doelen. Hoe zit dat ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.2K

Het beste antwoord

Bij ons wordt geinvesteerd in personeel.
En dan met name kansarme en herintreders mensen die uit de wao komen.
Wij zijn een stichting,dwz we hebben een bestuur dat geheel uit vrijwilliggers bestaat.
Deze mensen vragen geen enkele cent voor hun inzet.
We hebben 3 filialen waar in totaal 18 mensen een betaalde baan hebben.
Daarnaast werken we met een groot aantal vrijwilliggers.
Deze mensen krijgen slechts een onkosten vergoeding van 0,80 cent per uur,tot een maximum van 125,00 euro per maand.
Verder werken we met mensen die terug in het arbeidsproces moeten.
Een stichting mag een bepaalde reserve hebben,voor noodgevallen.
Maar verder draaien wij zonder subsidie,en ons motto is groot geworden door klein te blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat zal per winkel verschillen. Ik ken winkels waar de winst gestoken wordt in eigen projecten om bijvoorbeeld daklozen op te vangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de kringloop bij mij in de buurt gaat de opbrengst geheel naar de voedselbank..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij onze kringloopwinkel gaat het vooral naar ontwikkelingshulp,
Ik zag in de gang daar allemaal foto's hangen van het werk wat er in roemenie word gedaan.,