Het is diep treurig dat dit gebeurd. Er zijn verschillende groepen zigeuners. Al heel lang worden ze gedicrmineerd omdat ze soms wat opzichtig (anders gekleed zijn) Het zijn geen spaggettievreters met oorringen meer. Ze slopen niet alleen auto`s. Ze leven volgens hun eigen tradie. Dat maakt dat ze anders leven dan wij huisgenoten. Geloof me er zijn er veel die de keuze voor een stacaravan heeft gemaakt , maar er wonen er ook in gewone huizen zoals wij. In Hongarije en Roemenie zijn nog veel zigeuners zoal de Roma`s. In Roemenië worden ze vreselijk gediscrimineerd. Volwassen maar ook kinderen hebben er bijna geen leven. Ze worden op strtaat openlijk geschoffeerd en inelkaar geslagen. Hier kan de nederlander niet discrimeren op kleur, maar doen dat wel op a-sociale gronden. Ze ervaren die cultuur als een mindere en onaagepaste. Net zoals andere culturen heeft de zigeuner zijn typerende gebruiken zoals hun eigen muziek. Laten we er gezond mee omgaan. Geef hen hun ruimte net als wij voor ons zelf. Addy
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het zit helaas in menige volksaard om etnische minderheden te discrimineren. In de 2e wereldoorlog werden ze met de Joden op transport gesteld naar de concentratiekampen.
Dat is gelukkig voorbij, maar acceptatie is er nog niet...
14 jaar geleden
Om dezelfde redenen als Turken, negers, homo's (en ga zo maar door) gediscrimineerd worden. Ze zijn in de minderheid en door negatieve vooroordelen zijn ze het mikpunt van discriminatie. Zigeuners hebben een slechte naam en meestal is dat niet terecht, dit geldt overigens voor alle minderheden. Triest en spijtig, dat er zoveel gegeneraliseerd en gediscrimineerd wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat we niet genoeg van ze weten, 30 jaar geleden waren het viezeriken, ongeletterden en ze stalen als raven en woonwagen kampen waren een poel des verderfs waar van alles gebeurde wat niet mocht. Nu kennen we Hans bauer en nu vinden we ze ineens helemaal tof, gezellig en ontzettend gastvrij.... ook weer compleet overdreven. Misschien is het wel erger dan we denken en zijn ze redelijk normaal.