Dagboek van Anne Frank

Vanavond is, zoals gebruikelijk op 4 mei weer het Dagboek van Anne Frank te zien op (SBS6) TV...

Het begon ooit met een Nederlandse versie. Ergens in de jaren '90 kwam er een Engelse versie uit Hollywood. En vanavond is er eentje uit Groot-Britanië uit 2008...

Ik ben zeer benieuwd naar deze versie...

Maar waarom word deze steeds vernieuwd?

Zijn er soms steeds nieuwe feiten die ontdekt worden en die er dan in verwerkt worden?

Iemand die het antwoord weet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk dat het gewoon een kwestie is van een regisseur die het een uitdaging vindt om het bekende verhaal weer eens op een andere manier in beeld te brengen. Wat veel mensen vergeten is dat film een kunstvorm is.
Ook over het leven van Hitler, of de amerikanen in de tweede wereldoorlog of welk historisch verhaal dan ook worden steeds opnieuw verfilmd.
Ik denk dat het ook ermee te maken heeft dat een nieuwe versie meer in de huidige tijd past. Films uit de jaren '60 van de vorige eeuw worden nu vaak traag gevonden. Om de huidige (gehaaste) generatie warm te maken voor historische zaken is het van belang om het op hun manier te vertellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plus als je actuele acteurs neemt is de identificatie nog groter.

Andere antwoorden (1)

Geheel eens met Dounja.
En, daar blijft het niet bij.
Wat dacht je van een musical?
Ik heb daar zo mijn vraagtekens bij, maar in de commentaren zijn de mensen tot tranen toe geroerd.
Zie link