Moederdag: Onnodig of bijzonder?

Hecht jij veel waarde aan moederdag of vind je het onzin? En: Wat is het mooiste moederdagcadeau die jij je moeder hebt gegeven? -en als je zelf moeder bent-gekregen?

Mijn ervaring is dat ik als kind allemaal mooie dingen knutselde voor mijn moeder. Zij vond de zelfgemaakte dingen altijd leuker dan gekochte cadeautjes.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Mijn oudste dochter heeft de eerste twee maanden van haar leven in het ziekenhuis doorgebracht omdat ze veel te vroeg is geboren. De eerste tijd was het zelfs niet zeker of ze het wel zou overleven. Ik kreeg toen met moederdag, 2 dagen na haar geboorte, van mijn man uit naam van mijn kindje een armbandje uit de ziekenhuiswinkel. Met van die grote plastic kralen. :)
Wat was ik er blij mee en wat voelde ik me toen moeder. Dus ja, moederdag heeft voor mij zeker betekenis omdat ik me toen voor het eerst echt moeder voelde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ik vind het grotendeels commerciële onzin, net als bijv. Valentijnsdag.
Ik laat elke dag blijken dat ik veel van m'n moeder houd. Zo'n speciale dag is misschien leuk voor haar omdat ze spulletjes krijgt, maar niet omdat wij dan opeens extra lief doen ofzo. Ze weet dat we van haar houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn moeder vind het onnodig. Ikzelf vind het eigenlijk niet verkeerd om minimaal één keer per jaar stil te staan bij wat moeders allemaal voor ons gedaan heeft.
In mijn geval was mijn moeder er altijd voor ons. Ik heb een super jeugd gehad, zeker voor een groot deel aan haar te danken.

Vroeger inderdaad de eigen gemaakte cadeautjes als handjes in gips en dergelijke (en ze heeft ze nog bewaard ook ontdekte ik laatst, de schat).

Zij doet niet aan moederdag, het komt erop neer dat ik die dag altijd aanbied te koken en af te wassen. Wij geven ook niet speciaal op die dag cadeaus.

Af en toe breng ik wel eens een aardigheidje mee naar huis, maar niet speciaal op die dag. Ik weet dat ze dol is op musicals, dus is dit jaar mijn verjaardagscadeau aan haar iets groter uitgevallen en heb ik haar meegenomen naar Tarzan... Die glinsterende ogen bij het cadeau en het zichtbare plezier dat ze aan de voorstelling beleefde... dat was net zozeer weer een cadeau voor mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind moederdag totale onzin. Het is bedacht door de winkeliers, om meer omzet te draaien.
Ik heb zelf 3 kinderen en vind het leuk als ze op school iets maken voor moederdag. Verder heb ik geen behoefte aan cadeautjes die dag, en dat ze van me houden weet ik toch wel. Net zoals mijn eigen moeder ook weet dat ik van haar hou.
En wat de kinderen betreft, dit jaar zijn ze op moederdag bij hun vader.
Trouwens, het feit dat ik op 14 mei jarig ben is voor de kinderen altijd erg verwarrend geweest (inmiddels zijn ze groter en snappen ze het wel). De oudste vroeg altijd waarom ik 2 keer achter elkaar jarig was. En dan het jaar dat moederdag op 14 mei valt... Ik vind er niks aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moederdag puuer onzin .
De commissie vaart er wel bij.
Heb je moeder lief iedere dag en niet als het moederdag is
Kijk bloemen kan ik iedere dag geven en niet op moederdag.
buiten dat op moederdag is het soms 2x zo duur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als kind knutselde ik ook meestal iets voor mijn moeder. Zij vond dat heel leuk. Nu geef ik meestal bloemen. Om te krijgen vind ik de - waarschijnlijk met de tong uit de mond van inspanning - zelf inelkaargepeuterde of gekwaste dingen het leukst. Alhoewel, toen mijn oudste (toen 6 jaar) met 5 euro naar de winkels ging en mij een zelf mooi ingepakte nieuwe tandenborstel gaf, vond ik dat ook fantastisch...!
Moederdag, ik zou het niet willen missen. Nu is het voor ons voornamelijk een dag om even allemaal bij elkaar te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Anouska;

Ik neem aan dat de vraag ook op vaderdag betrekking heeft. Ik vind het inmiddels allemaal opgeklopte commerciële onzin, net zo als het kadootjes geven aan volwassenen voor hun verjaardag. Leuk is het nog wel als je jonge kinderen met zelfgeknutselde werkjes, of gruwelijk stinkende, van hun zakgeld gekochte 'lekkere luchtjes' aan komen zetten. Prompt kreeg ik voor mijn laatste verjaardag van mijn zestienjarige zoon een zelfgekleide asbak (en ik rook niet) en van mijn veertienjarige dochter een 'mooie tekening'. Alletwee in peuterschoolkwaliteit; geweldig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hecht geen waarde aan moederdag want ik ben geen middenstander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik nu eindelijk eens ontbijt op bed zou krijgen, zou ik moederdag wel gaan waarderen. Maar ik wacht al een paar jaar tevergeefs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moeder/Vaderdag op zich vind ik bijzonder, er zit een mooie gedachte achter. Al zet ik mijn moeder ook graag tussendoor in het zonnetje en niet perse op Moederdag.

De commercie eromheen verpest het grotendeels waardoor de essentie vervaagt en dat vind ik erg jammer.