wat verstaat men onder de term:'er bestaan geen slechte vragen alleen maar domme antwoorden?".

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (5)

Men bedoelt daarmee te zeggen dat hoewel het voor de ene persoon een vraag als een open deur lijkt, er ook mensen zijn die het antwoord niet weten. Je kan iemand niet kwalijk nemen dat je iets niet weet.

Je kan iemand wel kwalijk nemen dat je indirect zegt [via de opmerking: Domme vraag] dat je zelf je niet kan inleven in het feit dat niemand alles weet. Dus 'wat een domme vraag' is eigenlijk een dom antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dergelijke opmerkingen worden veelal op school gezegd.. op school leer je.. en iemand die een vraag heeft (hoe onnozel deze ook mag klinken) verwacht ook een goed antwoord, anders kan je net zo goed niet naar school gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken hem alleen als "Er zijn geen domme vragen, alleen domme mensen"...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie zijn wij om over een ander te oordelen? Als iemand een vraag stelt is hij nooit dom, we mogen er niet van uit gaan dat anderen net zo veel weten, of denken te weten dan wijzelf. Er bestaan volgens mij ook geen domme antwoorden, de antwoorden zeggen alleen iets over de persoon die ze geeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als iemand een vraag stelt, betekent dat hij/zij over dat onderwerp heeft nagedacht..en dat kàn nooit dom..of verkeerd zijn.

Een antwoord kan soms wèl dom zijn..bijvoorbeeld als iemand een vraag beantwoordt waarvan hij/zij het antwoord zelf niet kent en dus maar wat raaskalt.

Groet,

Ton