Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zou de beste aanpak zijn tegen (of na het plegen van) homo-geweld?

Met 'Homo-geweld' bedoel ik bedreigingen, het uitschelden, en fysiek geweld en alles wat hier nog onder valt naar en tegen homo's (en lesbiennes uiteraard).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
817

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het beste zou zijn om zo'n persoon een tijdje 'op te sluiten' samen met een homo, zonder dat hij het weet.

Hij zal er dan achter komen dat homo's ook 'gewone' mensen zijn. Pas als hij weer vrijkomt, vertellen dat hij samen met een homo in een cel zat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Verplichte schriftelijke excuses in de gay krant laten zetten. Deze excuses zijn dan misschien wel niets waard, maar men wordt wel met naam geconfronteerd in de krant.

Verder keihard straffen, maar dat geldt voor alle misdrijven.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
beste aanpak: een degelijke opvoeding!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meteen oppakken en een tijdje de cel in,.
Niet alleen voor geweld tegen homo`s maar alle geweld gelijk behandelen
En de straffen mogen van mij wel wat strenger worden.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Zwaardere straffen.
Of het nou geweld is tegen homo's. vrouwen. bejaarden of wat dan ook: Het Nederlandse rechtssysteem is blijkbaar te slap om geweld tegen te houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zwaardere straffen helpen niet denk ik - laten we eerst eens zorgen dat we alle geweldplegers vervolgen.
Omdat ik weet dat (in iedergeval in mijn stad) de huidige mogelijkheden van het strafrecht nog niet worden gebruikt, zeg ik: gewoon vervolgen voor de strafbare feiten.

Homogeweld in Utrecht gaat (voor zover het uitgebreid in de media komt) zo ver: doodsbedreigingen, vernielingen (bekraste auto's, haatleuzen in voordeuren gesneden, ruiten ingegooid etc.), stenen gooien (niet alleen naar ruiten, maar ook naar mensen) en brandstichting. We weten allemaal wie de daders zijn. Wat ik noem, zijn allemaal strafbare feiten.

Niemand is vervolgd, wel hebben meerdere mensen al noodgedwongen hun huis moeten verlaten omdat het maar doorging.

Mijn antwoord is dus: als we nou eens begonnen met het strafrecht gewoon toe te passen?

Zie ook mijn antwoord op een vraag naar specifiek de Utrechtse gevallen:
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hard laten werken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geweld is geweld. Of het nu tegen homo's, ouderen, kinderen, volkeren gericht is: het betreft crimineel gedrag wat correctie en straf verdient.
Magistraten bepalen hoe zwaar de straffen moeten uitvallen en daar zal rekening gehouden worden met kwetsbaarheid van het slachtoffer, de situatie waarin e.e.a. plaatsvindt, geschiedenis en achtergrond van de dader(s) in combinatie met de ernst van het gepleegde delict.
Dit betekent zowel een algemene ( geweld is geweld) objectieve, als een subjectieve ( specifieke achtergronden, situatie, persoonlijke omstandigheden) benadering.
Omdat geweld tegen homo's de laatste jaren lijkt toegenomen zou ik het toejuichen om daders van dit geweld niet alleen te straffen, maar ook verplicht uitgebreid kennis te laten maken met het verschijnsel homoseksualiteit. Voorlichting werkt meestal heel preventief en kan talloze vooroordelen doen verdwijnen.
En soms kan het ook enorm helpen als men (ik geef toe dat het een paardenmiddel is..) duidelijk kan maken dat de ergste homohaters met hun haat / agressie in feite hun eigen homoseksuele neigingen overschreeuwen en verbloemen. Als je ze duidelijk maakt dat ieder mens minimaal wel een ietsepietsje tot homoseksualiteit geneigd is.. en dat juist de grootste agressor ..enzovoort.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding