Wat betekend per hoofd van de bevolking?

Bedoelen ze daar mee, per gezin, (gezinshoofd), of alle inwoners? Of alle volwassenen?

Toegevoegd na 6 uur:
zucht...
zelfs met een simpele vraag weer allemaal lekker tegenstrijdig...
svp alleen beantwoorden als je het WEET svp.. of anders maar met een bron komen ;-)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
boring
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
soms denk je iets te weten, en dan blijkt het toch anders. Overigens: als het zo'n simpele vraag is, waarom kon je dan zelf niet het antwoord vinden? Lekker zelf de bron opzoeken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk heb ik nog niet echt mijn best gedaan om te zoeken ;-) Ik dacht dat dit wel een simpele en snelle manier was om achter het antwoord te komen..

Het beste antwoord

"Hoofd" kun je letterlijk nemen. In plaats van hoofden zou je ook neuzen kunnen tellen. Met "bevolking" worden de eigen staatsburgers bedoeld; ook kinderen. Toeristen en andere mensen die ook in het gebied wonen tellen niet mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tot nu toe beste antwoord, want, met uitleg!
Hoofd is dus letterlijk bedoeld, (van hoofden tellen), en dus niet hoofd van gezin ofzo.
Dus als er b.v. staat, gemiddeld inkomen per hoofd van de bevolking, dan moet je dus ook alle baby's tellen, ook al hebben die geen inkomen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad. Gemiddeld inkomen zegt iets over de algehele welvaart in de samenleving; ook hoe goed het met de baby's gaat. (Modaal inkomen zegt iets over hoe hoog de meeste lonen zijn.)

Andere antwoorden (6)

Toedeling van emissierechten naar evenredigheid met het aantal inwoners van een land.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die emissierechten hebben helemaal niks met de vraag te maken.
Dat de woorden 'per hoofd van de bevolking' een onderdeel zijn van de term 'TOEDELING per hoofd van de bevolking' wil niet zeggen dat dat dus een antwoord op de vraag is.
Een willekeurige vertaalpagina pakken waar een term in voorkomt zonder te kijken of het in de verste verte een antwoord op de vraag is... -1
Volgens mij zijn dat gewoon het aantal inwoners van het desbetreffende land of werelddeel of de hele aarde. Net waar het om gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Per hoofd van de bevolking betekent per persoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is per inwoner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
per hoofd van de bevolking betekent per inwoner/per persoon (van het gebied waar het over gaat.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Per hoofd van de bevolking wordt meestal gebruikt bij economie , om uit te drukken wat het gemiddelde inkomen is per persoon van een land (= per hoofd van de bevolking) dit om vergelijkingen te maken tussen landen (bijv 1e wereldlanden en 3e wereldlanden) je deelt het totale inkomen (van een land) over het aantal inwoners in een land.