Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom is mens zo destructief bezig?

Ik bedoel, geweld, milieu, andere vormen van leed, nou noem het maar op. Waarom kan dit niet anders?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
633

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Egoïsme (ik wil leuke dingen hebben en doen, en als anderen die ik niet ken daarvoor moeten lijden is dat pech) en korte termijn-denken (ik wil nu die leuke dingen hebben en doen, en als er daardoor niks overblijft voor later en ook niet voor toekomstige generaties is dat pech).

Toegevoegd na 1 minuut:
Dat individualisme is ook iets dat in onze cultuur zit trouwens, het idee dat je eigen geluk het allerbelangrijkste is, en dat je een dief van je eigen portemonnee bent als je een eerlijke prijs voor dingen betaalt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Eigen gewin helaas
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat wij ons als "intelligent" wezen boven alles stellen en in feite, door dit te doen, onderaan de ladder staan. Flora en fauna houden de aarde in evenwicht, de mens niet, helaas.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zelf geloof dat de mens een natuurlijke neigning tot vernielen heeft...

kijk naar een struik als je ergens moet wachten bij een struik dan zodra je wegloopt liggen er allemaal gescheurde blaadjes op de gond.... heb je nog nooit het gemerkt. gewoon dat je de neiging had iets kapot te maken?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding