Als een bekend iemand zegt dat iets mooi of leuk is, gaan andere mensen dat dan ook leuker/mooier vinden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet niet of de vraag in de goede categorie staat. Als dat niet zo is, kan de vraag dan verplaatst worden en niet verwijdert?

Het beste antwoord

De psychologie waarop de reclame drijft leert ons dat mensen als kuddedieren altijd achter een soort leider willen aanlopen.

Bekende mensen, zoals bijvoorbeeld succesvolle en dus bekende voetballers, worden door de grote massa, meestal ten onrechte, voor leiders aangezien. En dus voor de reclame ingezet.

Mensen willen zijn zoals zij, die BNers, zijn, bezitten wat zij bezitten, doen wat zij doen enz enz.

Het ergste is dat...het ook echt werkt ..de verkopen stijgen altijd enorm door de inzet, aanprijzingen en de argumentatie van bekende figuren.

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

ja. Daarom laten ze bekende personen vaak in reclame's ed optreden en een product aanbevelen. Het idee van mensen is dan 'Als die-en-die het goed vindt dan moet het wel goed zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heeft volgens mij te maken met 'kuddegedrag'.
Meestal kom je onschuldige vormen van dit fenomeen tegen. Kuddegedrag kan echter ook bedrijven, organisaties, bevolkingsgroepen en soms hele natiën in zijn greep hebben. Op grote schaal begint het verschijnsel steeds meer te lijken op een kwaadaardig gezwel dat langzaamaan alle omringende cellen aantast, wanneer de massa als weerloze dominostenen valt voor een of andere idiote gedachte. Hoewel deze kuddegeest van gedaante kan verwisselen, is één psycho-sociale benaming toereikend: groepsdenken....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt er waarschijnlijk vanaf in hoeverre je fan bent van die bekende persoon. Als je hem of haar als ideaal persoon ziet, dan wil je misschien ook wel het spul kopen dat door hem of haar wordt aangeprezen. Maar heb je niets met die persoon op, dan zal het je bepaald niet aanspreken.
Amadea
13 jaar geleden
vaak wel, zij worden dan gezien als 'ideaal' als 'voorbeeld' of iets in die richting, wanneer zij dan bijvoorbeeld iets aanprijzen en jij kijkt tegen hen op, zal jij het ook leuker/mooier vinden.... (terwijl je er meestal niet eens bij stilstaat of je het zelf ook écht mooier en leuker vind. Zij worden dus ook wel vaak gezien als rolmodel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat soort mensen, ook wel BNers genaamd, doen idd vaak, maar niet gratis dienst als trendsetter. En er zijn hele volksstammen,die er in trappen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt eraan wie het is en waar het voor is.
Als bv Emile Ratelband een autoprodukt aanprijst geloof ik 'm niet, als Tim Coronel dat doet zou ik 'm denk ik wel geloven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja. Ook als het helemaal niet leuk of mooi is. De belangrijkste reden dat de Birkenstock slippers ineens helemaal in zijn, is het feit dat ze gedragen worden door dames zoals Heidi Klum, Sarah Jessica Parker en Kate Moss. Net zoals het met de Uggs gebeurde.