Er worden mensen gemolesteerd vanwege hun geaardheid

als iemand zich gewoon gedraagt hoeft de buitenwereld toch niet te weten met wie of wat je het doet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee. Mensen hoeven niet te weten met wie je wat doet.

Helaas zijn er altijd mensen die niet toestaan dat je een andere levensinstelling hebben dan jij, en proberen jou hun instelling op te dwingen. Als je dat niet doet, ben je beperkt, niet open-minded en niet bereid je open te stellen voor 'het grote goed'. En uiteraard moet dat dan afgestraft worden.

Ik snap die logica ook niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Dit wordt vaak gezegd. In strikte zin heb je natuurlijk gelijk. Het is een vorm van blaming-the-victim.

Als dat meisje nou geen rokje had gedragen dan was ze vast niet verkracht.

'Gewoon' betekent niet meer dan wat een flink gedeelte van de bevolking min of meer gewend is. Er zijn echter mensen in elkaar geslagen voor niet meer dan elkaars hand vasthouden op straat.

Je vraag zegt eigenlijk: mensen mogen wel een afwijkende geaardheid hebben, als niemand er maar iets van merkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent aan geen mens verantwoording verschuldigd over met wie je het bed deelt, man of vrouw, blank of zwart. Als je homo of lesbo bent mag je daar nooit op gediscrimineerd worden, maar dat gebeurt natuurlijk wel. Vooral in organisaties waar de machtsverhoudingen nogal scherp afgebakend zijn, zoals politie of leger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar ook als je je 'gewoon' gedraagt heb je mensen met vooroordelen. Dit ligt niet aan degene met de geaardheid en zijn/haar gedrag maar aan degene die daar niet mee om kan gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de mens met een andere dan de gemiddelde geaardheid zich te midden van een menigte in bv New York bevindt, zal er niet snel iets gebeuren, men kent hem daar niet. En als hij er gewoon loopt en praat, net als iedereen, zal niemand het idee krijgen: kom die gaan we eens in elkaar slaan.

In Nederland is er altijd wel iemand die ""het"" weet. Roddel en achterklap is altijd een mogelijke aanleiding binnen een groep idioten om het onderwerp van de roddel eens ""aan te pakken"". Het heeft dus niets te maken met het gedrag van de mens met de andere geaardheid, maar met bestaande vooroordelen, geklets, en de behoefte van de ""niet-anders-geaarde"" om dominerend op te treden. Of een bliksemafleider te zoeken voor onlusten binnen een groep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zou je als homostel of lesbisch stel dus ook niet in één huis mogen wonen. Wie bepaalt wat normaal is? En moet dan alles maar stiekem?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet te geloven. Wat haydy betreft mogen mensen dus gemolesteerd worden vanwege hun loopje? Besef je eigenlijk wel wat je zegt? Je bent m.i. geen haar beter dan de daders!
In een discotheek zat ik van de week en ik keek wat om me heen op zoek naar vrijgezelle heteroseksuele dames. Op zo'n moment is het hartstikke logisch om te willen weten wie wat met wie hoe doet. Het is gewoon dat de buitenwereld je geaardheid mag weten in dat soort situaties. Maar iemands geaardheid willen weten om er op los te rammen, dat is niet gewoon. Uiteindelijk gaat het er om wat je met die kennis doet: onderscheid maken in gelijke situaties is discriminatie, onderscheid maken in ongelijke situaties niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klopt. En als alle vrouwen zich 'gewoon' vermommen als man, hebben ze een stuk minder risico om verkracht te worden. En als alle zwarten zich nou 'gewoon' wit schminken, krijgen ze niet te maken met racisme. Nu alleen nog een manier vinden om alle bejaarden jonger te laten lijken zodat ze minder risico hebben om beroofd te worden.

Is dat het land waar jij wilt wonen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat dit niet alleen aan je geaardheid ligt, mensen moeten gewoon "iets" hebben om je op te pakken, laat iedereen eerst eens naar zichzelf kijken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang je niemand iets verkeerd doet is het goed.
Sommige mensen kunnen het blijkbaar gewoon niet hebben en hebben afgunst voor homo's of lesbi's.
Iemand die ik ken had ook een hekel aan homo's en lesbi's totdat zijn dochter op een dag vertelde dat ze lesbi is. Hij had zo'n spijt omdat hij nu inzag dat het niks over een persoon zegt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand molesteren vanwege de geaardheid is uit den boze.
Dat mag en dat kan niet. Iedereen is (hier in het vrije westen) vrij om te zijn hoe en wie hij / zij is.
Zelfs pedofielen mogen niet gemolesteerd worden. Echter: ik vind het wel verstandig als huisvesters dergelijke lieden zo plaatsen, dat ze niet tegen een schoolplein of kinderspeelplaats grenzen met de achterdeur. Je kunt de kat nu eenmaal maar beter niet op het spek binden..
Hiermee is meteen het laatste deel van je vraag beantwoord. Iemand die verantwoordelijk is voor huisvesting, kan beter maar wel weten of iemand te boek staat als pedofiel.
Niet vanwege een hetze (van dergelijke werkers mag je integriteit verwachten) maar vanwege veiligheid van kinderen en om onrust te voorkomen in kinderrijke buurten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben ik het helemaal mee eens, je hoeft een ander niet aan te spreken of te molesteren vanwege zijn of haar geaardheid.
Homo, hetero we zijn allemaal mensen..........

Maar ik heb zo wel mijn eigen ideeën over pedofielen.........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je wordt vrij geboren en komt in een wereld terecht vol met mensen die allemaal hun eigen ideeën hebben, door de ervaringen die zij en het leven hebben opgedaan. Je wordt vanaf de geboorte door al deze mensen beïnvloedt en gaat zo je eigen menig vormen. De mensen die anderen vanwege hun geaardheid molesteren hebben helaas een beeld/ levensstijl gevormd door de omgeving waarin zij opgroeien.

Pas zodra je snapt hoe belangrijk vrijheid en respect is, kun je als persoon met homo's, lesbiennes of andere anders-dan-jij-levende-mensen, vredig en normaal samen leven.

Toegevoegd na 3 minuten:
Waarom worden er pedofielen bij dit onderwerp betrokken trouwens? (Nu doe ik dat ook..) Omdat pedofilie een geaardheid is? Het is niet meer dan een ziekte naar mijn mening, wat anderen alleen maar molesteert!