Kantoorpersoneel vs. Personeel op de werkvloer.

Wat zijn de wezenlijke verschillen tussen kantoorpersoneel en personeel wat op de werkvloer werkt?
Karaktereigenschappen bijvoorbeeld..

Weet jij het antwoord?

/2500

Ze hebben een andere baan. Verder is denk ik alles wat je kunt verzinnen, generaliserend. Misschien kun je nog wel in het algemeen zeggen dat mensen die op de werkvloer werken, gemiddeld liever en beter met hun handen werken en mensen die op kantoor werken, gemiddeld liever en beter met hun hoofd. Behalve als ze heel snel kunnen typen ;-)

Ligt eraan wat je doet op kantoor en wat op de werkvloer. Over het algemeen (ik bevind me op glad ijs nu) zijn kantoormensen wat minder actiegericht. Ik werk op kantoor in de zorg en mijn collega's op de werkvloer werken veel lichamelijker. Die hebben vaak wat zwaarder en actiever werk. Ik zit achter de pc, soms koffie halen, een vergaderinkje, dus veel passiever. Verder is een ander verschil dat als je op kantoor werkt bij een bedrijf waar ook veel mensen op de werkvloer actief zijn, er vaak negatief tegen je aan wordt gekeken. Mensen in de uitvoering hebben het over "die op kantoor" die maar wat uit hun neus zitten te eten en eigenlijk niet veel zinnigs doen. Soms is dat wel eens vervelend, maar ja je leert ermee leven. Geroddeld en gekletst wordt er zowel op de werkvloer als op kantoor. Verder zijn er gewoon heel veel overeenkomsten.

Doeners en denkers misschien. Dat is wel heel generaliserend, maar in grote lijnen.

De mensen op de werkvloer doen het werk waaronder het bedrijf bekend staat, de kantoormensen ondersteunen de mensen op de werkvloer. maar de 1 kan niet zonder de ander. ( ben zelf iemand van de werkvloer ) persoonlijk denk ik wel dat er verschil zit in persoonlijkheid maar ook wel in aanleg waarschijnlijk..

De een werkt wat meer met het hoofd, de ander met de handen. Met intelligentie heeft het weinig van doen. Vroeger werd nog wel eens opgekeken tegen kantoorbanen , maar dat is (terecht) aardig gelijkgetrokken. Voor sommige functies maakt het niet eens een groot verschil, trouwens. Een loketmedewerker of secretaresse is vaak ook veel ' in beweging' en ook een autoverkoper heeft zelf van alles bij te houden aan administratie.

de ene groep zit tijdens het werk nooit op internet, bij de andere groep komt dat wel 'af en toe' voor.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100