Waarom dragen de inwoners van zuidelijke landen nauwelijks een zonnebril?

Als in NL ook maar een beetje de zon schijnt hebben we allemaal een zonnebril nodig (ik tenminste wel). Valt me op dat in landen waar eigenlijk altijd de zon schijnt, de inwoners vrijwel niet een zonnebril dragen. Hoe komt dat?

Toegevoegd na 8 uur:
Om wildelely een plezier te doen, want de vraag schijnt toch niet duidelijk genoeg te zijn, hierbij een aanvulling; met zuidelijke landen bedoel ik de landen op het zuidelijk halfrond.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

ik denk dat ze daar meer gewend zijn aan de zon, dus dan hebben ze er minder last van als hij schijnt
13 jaar geleden
Ik kom van een zeer warme land en daar draagt iedereen bijna, een zonnebril. Wel is dat zo dat ze het dragen alleen in de zomer terwijl het in de winter ook heel zonnig is, zelfs meer dan in de zomer in Nederland.
Ik denk dat een zonnebril hoort ook bij het zomergevoel en mode.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het per persoon en per plaats verschilt. Voorbeeld: Taxichauffeurs. En andere mensen die het niet doen, zijn inderdaad gewend aan de felle zon, oftewel: De ogen zijn er zo op ingesteld dat ze het felle zonlicht goed kunnen verdragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank! :)
Is me tijdens de vakanties niet op gevallen. Ik heb het idee dat ze daar juist meer een zonnebril dragen, zeker de jongere generatie.

Toegevoegd na 9 uur:
Op deze zonnige dag heb ik eens rondgekeken in ons winkelcentrum en daarna de 100.000 mensen die Amsterdam vandaag bezochten om het NL elftal in te huldigen eens goed bestudeerd. Wat me opviel dat misschien maar 1 à 2 % van de jonge mensen een zonnebril droegen en die er een droeg was donker gekleurd. Die uit de "zuidelijke landen" dus. Ha, ha.
Ik kom na mijn vluchtige toch serieuze studie tot de conclusie (wat een tijd kost het mij deze vraag te beantwoorden) dat het hier een suggestieve vraag betreft van Maedjeoetstein.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht dat je met zuidelijke landen de Zuid-Europese landen bedoelde.
Als het om Zuid Afrikaanselanden gaat dan zal de armoede doorslaggevend zijn. Voor het geld van een zonnebril kopen ze liever wat anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je had het over ZA, nu weer over het zuidelijk halfrond. Dat geef je niet aan met zuidelijke landen. Je bent zo glad als een aal...Moet ik mijn antwoord weer even bijstellen.
Ook op het ZH heb je verschrikkelijk arme landen en daar geldt mijn zelfde argument. In de wat rijkere landen (neem Australië) en de elite in de arme , dragen vele mensen een zonnebril. Je hebt ook gekleurde lenzen, maar die zijn niet hip genoeg. Mmmmm, waar is mijn lens gebleven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het wordt nog gladder.
Je zei ook ik doel op het ZH, maar je zegt zuidelijke landen.
Concentreer je op de andere antwoorden, daar heb je misschien meer aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
he wat gezellig hier. Een +je van mij voor wildeley voor de juiste antwoordEN en voor alle extra tijd en moeite.
Jammer dat je daar de waardering van de vraagsteller niet voor krijgt. Dikke + !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het wordt nog gezelliger:
Op deze zonnige dag heb ik eens rondgekeken in ons winkelcentrum en daarna de 100.000 mensen die Amsterdam vandaag bezochten om het NL elftal in te huldigen eens goed bestudeerd. Wat me opviel dat misschien maar 1 à 2 % van de jonge mensen een zonnebril droegen en die er een droeg was donker gekleurd. Die uit de "zuidelijke landen" dus. Ha, ha.
Ik kom na mijn vluchtige toch serieuze studie tot de conclusie (wat een tijd kost het mij deze vraag te beantwoorden) dat het hier een suggestieve vraag betreft van Maedjeoetstein.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dát is nog eens interessante informatie!
Ik zou je graag nog een + geven hoor. Maar deze website gunt mij die kans niet helaas. En inderdaad, is het een suggestieve vraag. Vragen met 'de meeste' 'nauwelijks' 'áltijd' etc, zijn vaak suggestief. Omdat bij deze woorden geen specifieke cijfers kunnen worden toegeschreven. Maar goed! Mijn complimenten hoeveel je voor een goed antwoord over hebt zeg!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je gaat in de verdediging en dat kun je beter niet doen, want de meeste mensen gaan dan de fout in. Bijvoorbeeld:
Je zegt in je vraag: “hebben we ALLEMAAl een zonnebril nodig’. Allemaal betekent 100% van de Nederlanders. Klopt helemaal niets van, mede gezien mijn studie van vandaag. Je vraag is suggestief. Foutje, even Apeldoorn bellen.
Je opmerking ‘Waarschijnlijk vallen jullie beiden onder de groep mensen die niet verder reizen dan Ibiza of de Costa del Sol’ slaat helemaal nergens op. Een opmerking uit het ongerijmde en dus een voortvloeisel uit je verdedigende houding. Foutje, even Apeldoorn bellen.
Ik ga je mijn reiservaringen niet vertellen, want dan ga je je schamen over je opmerking en dat wil ik nou ook weer niet, maar ik ben bang dat je dit dik moet afleggen.
Je geografische informatie stel ik op prijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu heb je ook al last van de warmte. Je hebt geschreven: "Als in NL ook maar een beetje de zon schijnt hebben we allemaal een zonnebril nodig (ik ten minste wel)". "Schijnt" slaat op de zon en niet op het wel of niet dragen van een zonnebril. Je opmerking baas boven baas slaat ook nergens op. Jij ontlokt mensen de voorzichtige opmerking over hun reiservaring door zelf eerst interessant te doen over je vakantiereisjes en er van uit te gaan dat anderen die mogelijk niet hebben. Totale over en onderschatting.
En wat het uitwisselen van onze reiservaringen betreft, vergeet het maar, ik weet nu al (en jij denk ik ook) dat dit geen toekomst heeft. Inderdaad, je toekomstige vragen zouden concreter, maar zeker minstens zo belangrijk, ook niet zo suggestief moeten zijn. Veel succes.