Hoe lang duurt het gemiddeld in nederland voordat mensen gaan trouwen?

Toegevoegd na 10 minuten:
IK bedoel dus: hoelang zijn ze samen zonder getrouwd te zijn?

Toegevoegd na 10 minuten:
IK bedoel dus: hoelang zijn ze samen zonder getrouwd te zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk zelf gemiddeld 8 jaar. Dit omdat er nog heel veel mensen zijn die na 2/3 jaar trouwen. Maar er zijn ook nog veel mensen die na 15 jaar een keertje trouwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je daarin gelijk hebt, Ytje.

Antwoorden (2)

Vanaf de geboorte gemiddeld 33 jaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van mij een + want als je dochter of zoon vanuit huis trouwt dan is ie inderdaad ongeveer zo lang met zijn ouders en overige zussen of broers samen voordat ie trouwt. Zo verkeerd is dit antwoord dus helemaal niet!
Vanwaar die minnen dan nou weer?
Jeetje. Ik weet niet of daar wel een op waarheid berust gemiddelde van te vinden is ergens. Want dat verschilt wel zo ontzettend per koppel. Ik kende mijn partner al 5 jaar toen we elkaar eindelijk eens toe gaven meer voor elkaar te voelen dan alleen vriendschap. Na 3 dagen verkering trok ik bij hem in wat de ene helft van de mensen belachelijk vond en de andere helft vond dat dat nog te lang had geduurd. Anderhalve week later vroeg ie me ten huwelijk en anderhalf jaar later trouwden we. ( We zijn nu bijna 2 jaar samen waarvan een half jaar getrouwd) Wij waren dus anderhalf jaar samen voor dat we trouwden . Maar je hebt ook wel stellen die al zowat 20 jaar samen zijn en dan eens een keer beslissen dat er getrouwd moet worden. En je hebt ook wel mensen die al na een maand de boterbrief besluiten te gaan halen. Dus dat is zo verschillend daar valt bijna geen gemiddelde uit te halen. Wel een gemiddelde qua leeftijd. De meesten trouwen namelijk als ze in de 20 zijn. Maar ook dat kan over een paar jaar wel weer veranderd zijn Dan trouwen de meesten misschien wel als ze in de 30 zijn. wie weet.