Wat zou een moreel verantwoordelijke reden kunnen zijn om de kolencentraleprotestfilmpjes niet uit te willen zenden?

Wat zou een moreel verantwoordelijke reden voor SBS6 kunnen zijn om de protestfilmpjes van Greenpeace tegen de bouw van kolencentrales van Nuon/Essent niet uit te willen zenden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moreel verantwoord? Ik denk dat Greenpeace gewoon niet genoeg betaalt...

Het beste antwoord

Geld om je nazaten een goede toekomst te geven is altijd en voor bijna iedereen een goede reden voor zo ongeveer alles.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het niet willen steunen van activisten/terroristen (die scheidingslijn is erg dun).

Ik zou als TV baas greenpeace ook niet op mijn zender willen. Evenals Sea Shepherd, ALF, PETA en ga zo maar door.
Er zijn namelijk altijd mensen die er tegen zijn en daar verlies je kijkers mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een televisiezender hoeft geen moreel verantwoorde reden hebben om iets *niet* uit te zenden. Vrijheid van meningsuiting en persvrijheid betekent niet dat een televisiezender automatisch verplicht is om ieder stukje filmmateriaal dat iemand aanlevert uit te zenden.

Al zou SBS6 zeggen 'naah, geen zin', dan nog zou die reden dus moreel verantwoord zijn.