Tot hoe laat kan ik 's avonds stofzuigen ivm de buren?

13 jaar geleden
28.2K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Nou ik heb net lopen stofzuigen om 04:00 in de ochtend... ik twijfelde heel erg maar t is mijn moeders verjaardag vandaag dus wilde het wel mooi maken. Mijn zus sliep overigens op de bank en heeft me verrot uitgescholden de stofzuiger onmiddelijk uit te doen omdat ik anders flink op mijn kop zou krijgen... het is nu 07:00 ‘s ochtends en alles is geregeld ;) goodnight for me ! PS. hopelijk hebben de buren niks gehoord , dit was een uitzondering en dus eenmalig !

Het beste antwoord

Ha, die Annswers;

Daarbij zijn vijf factoren van belang: de gehorigheid van je woning, de geluidsproductie van je stofzuiger, het gehoor van je buren, de hoeveelheid te zuigen stof en de mate waarin je je verveelt. Pas als je die allemaal helder in kaart hebt is hier iets over te zeggen. Bij twijfel echter zou ik na negenen de boel lekker de boel laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Max. tot een uur of 10.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maximaal tot 2200 uur. Als de buren kleine kinderen hebben, is het verstandig, om nog veel eerder te stoppen met dit huishoudelijk werk.
13 jaar geleden
Dat is afhankelijk van hoe je woont, en hoe je buren zijn. Toen ik op mijn flat woonde heb ik nooit last van enige buren gehad, terwijl de rest dat wel had. En andere uiterste, als je buren niet gelijk naast jouw muur wonen, zullen ze er weinig van horen.

Neem de proef op de som, en doe het, vraag ze dan binnenkort of het ze is opgevallen.

Toegevoegd na 1 minuut:
"zullen ze er weinif van horen" moet zijn "zullen ze er iets van horen"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha, jij had geen last van de buren, maar de buren wel.
Zoals je het schrijf ben jij de bron van alle overlast!
Een beetje algemene regel is toch wel dat je na 22.00 uur niets meer doet wat lawaai maakt.
Kwestie van fatsoen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe tot 22:00, maar als ik s`nachts iets laat vallen, een glas of zo, dan is het jammer voor de buren, maar dan pak ik toch even de stofzuiger. Overmacht.

En met buren is het altijd geven en nemen.
Een goede buur is vaak beter dan een verre vriend.
Begrip voor elkaar, en een keertje s`avonds laat stofzuigen hoeft helemaal geen probleem te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals al gezegd is, voor de goede verstandshouding met je buren kun je het beste niet de grens van de wet opzoeken. Maar wettelijk is tot 23 uur een beetje lawaai maken toegestaan.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die link is hier op goeievraag.nl al eerder aangehaald, maar de tekst is een samenraapsel van verschillende wetten en andere bronnen die doordat ze zo samengevoegd worden weergegeven een vertekend beeld geven, die norm geldt namelijk niet in normale woonsituaties. Bovendien is 22:00 uur meer geaccepteerd als eindtijd.
tonijn
13 jaar geleden
Point taken, de bron is inderdaad dubieus. Excuses daarvoor. Ik wilde alleen aangeven dat 22 uur een sociale norm is en 23 uur eerder een wettelijke basis heeft, want dan is het wettelijk gezien nacht, toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar is volgens mij lastig eenduidig antwoord op te geven. In het wetboek van strafrecht, art. 431, bijvoorbeeld te vinden op: http://wetboek.net/Sr/431.html wordt gesproken over nachtrust, maar ik weet niet of en hoe dat nader gedefinieerd wordt. De normen die in je link staan bestaan wel, maar ze zijn bedoeld voor geluid van industrie, bouwwerkzaamheden etc. Als ik 's avonds om 23:00 uur een stofzuiger pak zou ik wellicht omwille van 431 Sr. of de APV kunnen worden aangepakt, maar niet zozeer vanwege de wet Milieubeheer en dergelijke waar de normen in de link uit lijken te komen.
Inderdaad tot 10 uur