Terecht of Onterecht?

http://www.huffingtonpost.com/2009/04/23/naked-wizard-tazered-at-c_n_190502.html

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Onterecht en walgelijk. Typisch geval van compleet zinloos geweld. De man was niet agressief en had door de eerste de beste in de boeien geslagen kunnen worden als hij echt zo'n vreselijke bedreiging was geweest voor de openbare orde.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (9)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
wil/kun je dat toelichten kempo?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dat ie opgepakt wordt vind ik terecht, de manier met die tazer is overkill n atuurlijk en onterecht. De naakte man kent de wet, weet dat het niet mag en dan kan je opgepakt worden. Tevens zijn er mensen die niet met zijn naaktheid geconfronteerd wensen te worden, mensen zelf, of mensen met kids. Asl hij naakt wil lopen zijn daar gelegenheden voor.
Mijn enige zorg is, dat ze die tasers ook in NL willen invoeren. Er was geen enkele noodzaak dat ding te gebruiken, de agenten werden niet aangevallen, de man bood slechts weerstand.
Ze taserden hem boven zijn hart, dat is tegen alle voorschriften in, wat vind je van de doodstraf voor een blootloper?
Overigens zou ik mijn broek aanhouden als ik zo klein geschapen was, maar dat terzijde.
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
hij was kennelijk niet opgewonden genoeg om groter te groeien... en wie het kleine niet eert...
ik geef geen antwoord op deze vraag omdat ik het niet kan beoordelen, maar ik stel slechts: 'n onbegrijpelijke situatie
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
kom op wimmie, eens of oneens?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja als je het zo direct vraagt dan kan ik niet zeggen dat het terecht is, hoewel ik niets begrijp van deze hele situatie: het optreden van de cops en de rol van de nudist.....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je weet dat er regelmatig doden vallen door tasers, was dit dan een mogelijke dode waard? (zie ook antwoord Antwoordman hierboven)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
vanzelfsprekend niet! maar nog dit:
het (stomme) publiek staat daar te kijken en filmt nota bene zonder iets te doen, ook erg walgelijk vind ik.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Die riskeert dan ook een taser wellicht...
Absoluut onterecht. Een mooi voorbeeld van over ijverige éénstrepers. Dit laat ook zien waarom de macht van politie tegenwoordig veel minder voorstelt als vroeger. Wanneer ze zelf de wet overschrijden heeft dit regelmatig geen gevolgen maar de normale mens moet maar vrolijk alles doen wat ze zeggen?

Er was duidelijk geen sprake van dreiging. Dat ze met zn drieen niet capabel genoeg zijn om een naakte weirdo op te pakken en mee te nemen moeten ze oplossen door mischien eens een sportschool van binnen te bekijken in plaats van rondjes rijden in hun auto en mensen irriteren en niet door gebruik te maken van onnodig geweld.

De rol van het publiek is ook vreemd te noemen, maar helaas zal vrijwel iedereen hetzelfde doen in deze situatie. De politie heeft al laten zien dat er niet met ze te praten is en als je er iets tegen doet heb je minimaal een wapenstok en misschien wel een taser in je rug.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zker niet terecht het is natuurlijk belachelijk wat hier gebeurt. Het overschrijd alle grenzen en het natuurlijk idioot dat ze deze naked wizard niet gewoon even kunnen vloeren. Bizar!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Onterecht. Toen de man weigerde zich aan te kleden, was de oplossing simpel genoeg: twee pakken hem beet, één gooit er iets overheen (dus niet proberen echt aan te kleden terwijl twee man zijn armen vasthouden, dan kán hij zich niet aankleden) en rustig naar binnen lopen.

De taser was compleet onnodig. Dat één van de agenten met zijn volle gewicht zich op één knie op de buik van de wizard laat vallen (nog vóór de taser) ook. Dat ze hem blijven aanvallen als hij al een keer getaserd is (dat is geen tegenstand waardoor hij op de grond spartelt in plaats van rustig mee te lopen, stelletje idioten, dat zijn oncontroleerbare spasmen als gevolg van jullie taser) getuigt van enorme incompetentie, enorme wreedheid, of een combinatie van beide.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb meer van dit soort video's gezien en in Amerika waar ze dit wapen gebruiken gelden natuurlijk andere regels dan hier.

In Nederland willen ze ook gaan experimenteren met dit wapen en daar ben ik geen voorstander van, het levert te veel risico's op op onvoorzien overlijden van het 'slachtoffer' het is niet voor niets dat deze wapens in particuilere handen verboden zijn.

Vanuit zuiver moreel oogpunt vind ik niet te verdedigen dat ze dit wapen hebben toegepast op deze man. Hij probeerde wel even weg te lopen voor dat ze 'toesloegen' en dat wordt je in Amerika kennelijk nogal zwaar aangerekend, maar ik vind dat de proportinaliteit hier ver te zoeken is.

Daarnaast wordt zoals anderen hier ook al opmerken het wapen verkeerd gebruikt (in de borststreek) waardoor het mogelijk sneller tot gevolgen kan leiden met betrekking tot het functioneren van het hart van deze overigens zeer kleingeschapen meneer.

Voordat hij weg dreigde te lopen hadden ze hem bovendien al fysiek onder controle kunnen hebben, als je zelf je technieken niet goed beheerst is dat geen excuus om naar onevenredig zware middelen te grijpen. Toegegeven een wapenstok, pepperspray of vuurwapen heeft ook gevolgen die soms ernstig kunnen zijn.

Toegevoegd op 27-04-2009 01:25:12
pro..., prop..., poro..., ehmm proportionaliteit (pro·por·ti·o·na·li·teit, de[v.]) bedoelde ik dus.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+1
Absoluut onterecht maar dit is wel de perfecte weergave van de Amerikaanse aanpak.
Dit voorbeeld kunnen we extrapoleren naar hoe Amerika grote internationale problemen aanpakt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Onterecht. Dat die drie speknekken niet capabel genoeg blijken om een pinkelaartje te boeien zonder hem zwaar onder stroom te zetten is mijns inziens te triest voor woorden. Dergelijke wapens zijn er wat mij betreft vooral om bijvoorbeeld een met een mes dreigend persoon op afstand te neutraliseren. Een probaat middel tussen wapenstok en pistool zeg maar. Deze actie slaat werkelijk nergens op (hoe boos ik ook zou zijn wanneer zo'n vreemde vent een stuk textiel in m'n gezicht gooit waar hij net daarvoor zijn geslachtsdeel mee heeft afgeveegd of beroerd).