Hoe komt het dat smaken verschillen?

Natuurlijk, we zijn allemaal uniek.
Maar toch, er zijn zoveel verschillende smaken in eten, kleding, muziek, partners etc.

Sommige dingen vind iedereen mooi, lekker of fijn..

Hoe ontstaat je 'smaak' ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

de reden is gewoon omdat ze verschillen...

Maar je wilde ook weten waarom?... ok... Alles maar dan ook alles is aangeleerd... ook smaak dus...

Dan moet ik meteen denken aan dat paar dat tientallen jaren getrouwd was en dat de man steeds commentaar had op het eten van de vrouw... Op een dag toen was het de vrouw teveel en toen liet ze de spinazie aanbranden, want ze deed het toch nooit goed... En na het eten zei de man, nou heb je het eindelijk geleerd... Ik moet je een compliment maken voor het eten, na al die jaren heb je me dus toch begrepen... Zo maakte mijn moeder de spinazie elke dag klaar...

Smaak ontstaat niet, maar zaken die vaak voorkomen daar wen je aan, nee sterker nog die wil je steeds weer opnieuw...

Iedereen, gezonde mensen bedoel ik dan, heeft een intuïtieve afkeer tegen voedsel wat vergiftig is of het lichaam geen goed doen... Dan smaakt het zogenaamd vies...
En wat voor smaak geldt, geldt voor alles wat onder smaak valt...

En smaak is onderhevig aan voorkeur en afkeur omdat het persoonlijk is... alles wat persoonlijk is heeft voorkeur of afkeur...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat komt misschien door de opvoeding
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat zit in de definitie van het woord zelf. Smaak betekent 'persoonlijke voorkeur' die DUS kan verschillen, anders is het geen voorkeur.

Als er iets is wat we ALLEMAAL mooi of lekker vinden, dan behoort het niet tot het terrein van de 'smaak'.

Voorbeeld: Zuurstof. Water.