Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Veel expats vinden dat ze geen Nederlands hoeven te spreken , wat zijn de meningen hierover?

Veel mensen die ik ken en ook op Reddit , lees ik en hoor ik constant dat ze maar geen Nederlands leren omdat ze toch wel werk kunnen vinden met alleen Engels , en ze vinden dat de locals prima Engels spreken dus ze zien het nut er niet van. Het irriteert me behoorlijk om zulke reacties te lezen/ horen. Veel mensen wonen hier al jaren en spreken niet eens een paar zinnen …

een maand geleden
TurfGraver
een maand geleden
Expats zijn meestal tijdelijk hier.
Nu is Nederlands niet het meest eenvoudigst om te leren.
Dus kan mij die houding dan (gedeeltelijk) voorstellen.
KleinDuimpje
een maand geleden
Ik vind het oprecht prima als die groep zo denkt.
Castle
een maand geleden
Je bent niet verplicht Engels te spreken. Dus houdt het gewoon op Nederlands.
Thecis
een maand geleden
Ik hou het op Nederlands. Heel af en toe Engels maar we zijn hier in Nederland. De taal leren is gewoon onderdeel van hier zijn.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Nederlands leren wordt erg moeilijk gemaakt, juist door de 'locals' (grappig,in deze context, dat je zelf dat woord gebruikt)
Ik heb een Engelstalige collega gehad. Telkens wanneer hij Nederlands probeerde te spreken vroeg iedereen hem weer Engels te spreken. Dan was hij veel beter te verstaan. Iedereen sprak ook Engels tegen hem.

Wij Nederlanders zijn zo trots dat we een woordje over de grens spreken dat een expat de kans gewoon niet heeft om de taal te oefenen.
(Lees meer...)
Thecis
een maand geleden
Ik heb het ook met een collega. Ik ben een van de weinigen die continu Nederlands tegen die collega praat (dat wil diegene ook). Die collega schakelt zelf wel vaak over op Engels omdat hij/zij er in het Nederlands niet altijd uit komt. Maar als wij altijd Engels blijven praten, leren expats het ook niet.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing