Is het mogelijk om een persoonlijke woordvoerder in te huren?

Iemand die verhaal kan doen voor mij?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In welk verband...?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ligt een beetje aan de context, maar een advocaat inhuren is niet ongebruikelijk in sommige zaken.

Het beste antwoord

Ja, dat kan.

De keuze van het soort woordvoerder is afhankelijk van de reden voor het nodig hebben van een woordvoerder. Daarnaast is het niet in alle gevallen nodig om de woordvoerder voor zijn diensten te betalen. Veel grote organisaties hebben overigens een communicatieafdeling die de woordvoering verzorgt, maar kleine organisaties of individuele personen hebben die faciliteiten natuurlijk niet.

Een verdachte of een andere betrokkene in een rechtszaak kan zijn of haar advocaat als woordvoerder laten optreden.

Een familie die iets ernstigs heeft meegemaakt en daardoor in de publiciteit komt, kan een (ver) familielid, een vriend of een bekende van de familie als woordvoerder kiezen. Dat zie je soms wel eens bij bijvoorbeeld vermissingszaken.

Een artiest kan zijn of haar manager als woordvoerder laten optreden; een schrijver kan een uitgeverijmedewerker als zijn of haar woordvoerder kiezen.

Verder zijn medewerkers van professionele communicatiebureaus in te schakelen als woordvoerder. Soms kan je hiervoor ook terecht bij journalisten.
Antoni
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja hoor. Een communicatieadviesbureau zal je graag van dienst zijn. Google er maar eens op.