mijn vader werkt als chauffeur op een vuilniswagen, mijn vrienden kwam hier laatst achter en nu lachen ze me uit! kan ik toch niks aan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
don't give a damn about their opinions
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doet me erg denken aan een liedje van "kinderen voor kinderen". "Hahaha, je vader die is gek", je kent het misschien wel.
Luister eens naar dit liedje. Bronnen:
- http://www.clipjes.nl/clips/kinderliedjes/kinderen_voor_kinderen/kinderen_voor_kinderen-ha_ha_ha_je_vader.html

Het beste antwoord

Toevallig is dat een hele goede baan, Wordt maatschappelijk zeer gewaardeerd. Ik zou gewoon trots op hem zijn. Met die grote wagen moet hij overal doorheen manoevreren. En hoe zouden je vrienden denken als het huisvuil niet wordt opgehaald!
Dus niet jezelf verontschuldigen voor je vader, maar trots op hem zijn!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist Ineke, goed gesproken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij is goed, Ineke!!! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk dat zijn antwoorden ;) +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo is het, Ineke +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank u wel! =)

Andere antwoorden (19)

Het feit dat anderen lachen zegt meer over hun kortzichtigheid dan over jou of je vader. Je hebt schouders gekregen om ze te kunnen ophalen; zou ik hier maar doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk kun je daar niets aan doen maar trek je er niets van aan, zij weten niet beter. Het is toch een eerzaam beroep dat je vader heeft? Waar zouden we zijn zonder vuilnismannen? Dan werd het een grote troep! Zeg dat meer tegen je vrienden als ze er weer eens om moeten lachen!

Toegevoegd na 2 uur:
meer moet natuurlijk maar zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou je vader heeft een goed beroep hoorc, ik heb ook weleens gehoord dat het lkkr verdient dus wie het laatst lacht lacht het best
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vriendin van mij vertelde vroeger wat voor waardevolle spullen haar vader tussen het 'afval' vonden, bijvoorbeeld een tv die het nog prima deed.
Nee, jij kunt er niets aan doen en bovendien hoef je je er helemaal niet voor de schamen. Het is heel belangrijk werk en als anderen daar geen waardering voor hebben, zijn ze gewoon dom.
Echte vrienden lachen je niet uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ omdat echte vrienden je inderdaad niet uitlachen!
Dat je die plagers uberhaubt nog '' vrienden'' noemt !
Ik denk dat als ze echte vrienden waren, ze het gewoon zouden accepteren.
Kijk, een paar keer plagen kan gebeuren, maar als ze je echt de hele tijd uitlachen vind ik dat niet normaal meer.
In dat geval zou ik zeggen: zoek andere vrienden.
Ook kun je het gewoon een keer duidelijk zeggen tegen die vriend. (of vrienden)
Als je hem/hen echt een keer serieus verteld dat je er mee zit, zullen ze dat hoogst waarschijnlijk wel snappen.
Btw, ik vind het helemaal niet erg of grappig dat je vader als chauffeur op een vuilniswagen werkt!
Ik denk dat als je vrienden een keer goed nadenken, ze ook wel snappen dat er niks ergs aan is!

Succes!
gr. Elinelouiselois
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je vader doet goed werk! ik zou niet weten wat ik moest als mijn afval niet opgehaald werd =O
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag je vader eens om twee weekjes hun vuilnis niet op te halen. Kijken of ze dan nog lachen :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, ja, da's een goeie. +
Natuurlijk kan je daar niks aan doen, en al zou je, dan moet je dat niet willen. Je vader werkt en dat is top. Er zijn ook kinderen wiens vader jaren lang werkeloos op de bank zitten, dat zou ik zelf gênanter vinden. Het is een baan met een groot maatschappelijk belang, kijk maar eens hoe de stad eruit ziet als de reinigingsdienst een paar dagen heeft gestaakt. Daarnaast is het meestal relatief goed betaald en vallen ze onder een heel goed CAO met veel goede secundaire arbeidsvoorwaarden. In de reinigingsdienst is onderling vaak een hele goede sfeer. Jouw vader heeft een goede baan. En met die baan heeft hij zijn eigen gezin goed kunnen bedruipen. Jij mag, net als alle andere kinderen, gewoon trots zijn op je pa. Laat die jongens maar kletsen. Waarschijnlijk denken ze dat werk dat je vader doet een beetje viezig is. Dat is natuurlijk onzin, er worden genoeg maatregelen genomen om te voorkomen dat medewerkers al te vies worden, beschermende kleding bijvoorbeeld. En na dat je vader gedoucht heeft is hij net zo schoon als ieder ander.
Die jongens hebben gewoon vooroordelen. Waarschijnlijk hadden ze het wel kunnen waarderen als je vader bij een bank werkte terwijl daar redelijk vaak bonussen etc. op een oneerlijke manier verstrekt worden.
Laat je niet gek maken. Over een poosje praten ze weer over iets of iemand anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed geantwoord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je vader jaren lang op de bank zit, kan je daar als kind ook niets aan doen natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal waar Nelly. Eigenlijk moet je je als kind nooit voor je ouders schamen, Maar als je praat met de gemiddelde tiener krijg je meestal een andere indruk ;)
jij schaamt je er voor daarom heb je je vriendjes het ook nooit vertelt dat je vader chauffeur is op een vuilniswagen.
Ze lachen je dus eigenlijk alleen uit omdat ze weten dat jij je er voor schaamt.

weest trots op je vader hij heeft een mooi en ook nog eens heel belangrijk beroep. we kunnen prima een weekje zonder winkeliers bankbediendes of programmeurs maar een week geen vuilnisman en de hele stad stinkt.

vraag maar eens of je in de vakantie een dagje mee mag en je vrienden zullen jaloers zijn dat jij mee gereden hebt op die vrachtwagen want dat kan jij alleen omdat je vader vuilnis man is. en je zult zien dat het helemaal niet zo stom is om vuilnisman te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je, je kan trots zijn op je vader!
Ik heb zeer veel respect voor jouw vader en anderen die dit onderschatte beroep doen! Zeg hem en hun dat maar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een fenomeen van deze tijd.
Vroeger werd er niet neergekeken op ongeschoolde mensen omdat er toen weinig hooggeschoolden waren.

Maar nu er meer gestudeerden zijn wordt er vaak met minachting over vuilnismannen gesproken. Hetzelfde geldt voor de schoonmaakdiensten. Terwijl de mensen met veel geld er maar wat graag gebruik van maken.

Laat je niet van je stuk brengen. Ik ken verschillende mensen die bij het huisvuil werken of schoonmaken in huizen of scholen. Zij hebben allemaal een eigen huis, een auto en gaan op reis. Ik wil het je vrienden nog zien nadoen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan jij niks an doen nee: geen enkel kind kan iets doen aan het werk van zijn/haar vader.... en wat er te lachen valt is mij een raadsel.
Ik hoorde laatste precies hetzelfde over "vrienden" die hun vriend uitlachten, omdat zijn vader burgemeester is.
Vreemd gevoel voor humor hebben sommige mensen hè?
Zijn dit wel echte "vrienden" van jou?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vader is gewoon vrachtwagenchauffeur en heeft een grote verantwoordelijkheid voor de collega's die met hem op de wagen en op de weg zitten.En wat zou uitmaken dat nou dat het een vuilniswagen van de gemeente is? Helemaal niets om op neer te kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een enorme flauwekul van die 'vrienden' van je, zeg!!
En als hij bloemen reed, of catering, of benzine naar tankstations bracht op een grote vrachtauto, dan zou het wél goed zijn?
Wat een verschrikkelijk kortzichtig stelletje mensen : ik geef het je te doen, zo te manoevreren in drukke, nauwe straten met overal auto's geparkeerd....
Laatst zag ik zelfs een vrachtwagen, die automatisch de containers één voor één optilde en weer neerzette (kwam dus geen mensenhand aan te pas...): volgens mij is dat millimeterwerk bij het sturen....

Als mensen zó dom reageren, wil je toch zeker niet 'vrienden' met ze zijn, toch?

Er zijn ook mensen die varkens en koeien naar de abattoirs moeten rijden, en helpen die stumpers hun dood tegemoet te drijven....ik zou dan echt véél liever hebben, dat mijn vader de wereld een schoner plekje maakt!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mensen die dieren naar de abattoirs rijden... Je zou dan liever een vuilnisman als vader hebben... Met die opmerking maak je ook onderscheid. Is dat andere dan een minderwaardige job?
Elke job is een radertje in het grote geheel van onze samenleving.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bovenstaande: reactie @nieuwsgierig
nee kan jij zeker niets aan doen!
als ze je vriendin was zou ze je tog niet uit laggen??!
als ik jou was zou ik haar duidelijk maken zat jij vind en dat jij niet het beroep(en je ouders) hebt uit kunnen kiezen! ze zijn vast wel heel aardig;)
ga daar op in, misschien is dat meisje wel heel erg jaloers op jou lieve maar vuilnisbakken vader omdat zij een vader heeft die alleen maar achter zijn kantoor zit en geen aandacht heeft voor haar!
ik zou ook aan haar vragen waarom ze ,een vriendin, je uitlacht. zou zij toch ook niet leuk vinden??

gaan je in ieder geval niet tot haar niveau laten zakken!
jij weet wel beter;)

probeer haar wel bevriend te houden, anders heb je weer een ander probleem;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
anders zeg je dat het maar een grapje was en dat je vader bij de mac donalds werkt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan eigenlijk niet geloven dat iemand lacht oms zoiets doms! Als je iemand uitlacht omdat ie twee verschillende sokken draagt oke als het zo nodig moet . Maar omdat je vader dat stad schoon houd en brood op de plank brengt vind ik belachelijk. Je kan er inderdaad niets aan doen ik hoop dat ze dit topic lezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wie weet hobbelen je vrienden er op een dag achter de wagen van je vader aan. je vader neemt zijn verantwoording en slaat geen baantje af omdat hij zich er niet te goed voor voelt.
dit lachten zegt meer over over je vrienden dan over het werk van je pa. en jou uitlachen daarom is helemaal triest. over garbage gesproken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat jouw vrienden dit gedrag vertonen zegt ook veel over jezelf hé.
Wat heeft jou ooit belet om hen zelf in te lichten over het beroep van jouw vader?
Ben jij degene die zich hiervoor schaamt misschien?

Dus JA, jij kan hier dus in feite wel aan doen.
Wees TROTS op je vader en het beroep dat hij uitoefenet en de plagrijen van jouw vrienden stoppen meteen.

Doe maar eens de test, je hebt Alles te winnen, toch?