Waar kan ik verkeershufters aangeven?

Ik zie het zo vaak op de autosnelweg. Overtredingen links en rechts. Iedere keer dat ik een klein ritje maak, is het een aflevering van Wegmisbruikers waard. Nergens politie te bekennen. Kunnen de burgers niet een handje meehelpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
17.5K

Het beste antwoord

In tegenstelling tot de andere antwoorden, zeg ik:
Doe maar!

Waarom asociaal weggedrag melden?

Agressiviteit onder weggebruikers neemt toe. In Europa is het aantal slachtoffers van agressief rijgedrag in vier jaar tijd verdrievoudigd. Jonge bestuurders zijn vaker betrokken bij letselongevallen door roekeloos rijgedrag.

Ook asociaal of agressief rijgedrag geconstateerd? Om het te melden bel 0900-8844 of vul hier het meldingsformulier in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Burgers kunnen zeker een handje helpen!

www.kombijdepolitie.nl

Succes met solliciteren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nergens. De politie moet het uit eigen waarneming vaststellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben het eens met WJHM5600
Wij als burger worden al aan alle kanten genaaid.
Moeten we dan ook nog elkaar gaan naaien?
Laat dat soort dingen maar over aan de gene wie daar over gaan.
Het is hun werk. Zij doen ook niet ons werk.
Natuurlijk zijn er altijd extreme gevallen.
Die zou je aan kunnen geven bij de politie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker nooit slachtoffer geweest van een idiote, hufterige crimineel, in een auto? Uit onderzoek blijkt dat veel mensen geconfronteerd worden met agressief rijgedrag. Slechts 1 % meldt dit bij de politie;
Het drinken van 3 glazen alcohol verhoogt het ongevalsrisico met 100%;
50% van alle patiënten in revalidatiecentra is verkeersslachtoffer; etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uhh hallo, mh75 heeft het over overtredingen links en rechts. Niet over agressieve idiote hufterige criminelen waar jij het over hebt.
Doe eens ff kalm aan en lees voortaan wat anderen schrijven.
Ik quote mezelf: "Natuurlijk zijn er altijd extreme gevallen.
Die zou je aan kunnen geven bij de politie"
Vroeger meldde ik het bij de politie, nu bij asociaal weggedrag (zie link hierboven). Ik bedoel dan ook asociaal weggedrag dat mij of mijn omgeving in gevaar brengt en dat echt niet door de beugel kan. Zoals die mafkees die mij toen ik op de motor reed via de middenberm op de snelweg nog ging inhalen. Of die gekken die op 1 cm van je bumper blijven hangen en met de lichten knipperen.
Wat de site met de melding doet weet ik eigenlijk niet. Na een melding bij de politie werd ik altijd teruggebeld dat ze erachteraan hadden gezeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er een mogegelijkheid toe bestaat,dan kun je elke dag wel tig meldingen aangeven.
En hoever moet je gaan met zoiets.
En vaak is het woord tegen woord.
En voor het rijden door een rood stoplicht,of rechts inhalen en dergelijke heeft het geen enkel nut.
Ik ben geen verrader,dat is mij altijd geleerd.
Maar als ik zie als iemand een aanrijding veroorzaakt en doorrijd dan noteer ik echt wel het kenteken.
Want je weet nooit wat zo,n dader aanricht,en wie hij treft met zijn roekeloos gedrag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang het om overtredingen gaat zal de politie het vast moeten stellen. Een misdaad kun (moet) je wel aangeven, maar die zal je niet zo vaak tegen komen denk ik.