Dat klopt...
Tenzij je de andere sekse in jezelf kunt ervaren en aanvaarden, ben je pas af als er een andere sekse (en dat kan in geval van homoseksueel een gelijke sekse zijn tuurlijk) naast je staat...
We hebben het hier over (zoals ik dat noem) de full circle experience...
wat is dat?
Als klein kind had je die full circle experience als vanzelf... Je was geen man en ook geen vrouw, dus de full circle was er gewoon. Maar in je puberteit werd je of man of vrouw, en daarmee viel een deel weg uit je ervaring. Hoe meer je man werd hoe minder je vrouw voelde en vice versa...
Waarom zijn wij zo verslaafd aan vrijen? omdat we niets leiver de full circle willen ervaren. Door op een ander te gaan liggen, maken we een volle ernergie-cirkel en dat voelt heel lekker... (Moet ik nu ook uitleggen wat er precies gebeurt of mag ik volstaan met dit aan te tippen?)
Alleen bijna iedereen vergeet onmiddellijk hoe die full circle experience was en houdt dat niet in stand en wil eigenlijk weer meteen vrijen enz enz...
Door die full circle in stand te houden en te ontwikkelen in jezelf, ben je dus niet meer alleen man of allen vrouw...
en heb je niet meer een extern smoesje (in de vorm van een partner) meer nodig om "af" te zijn...
dank je voor de goede vraag...