Waarom is er zoveel haat tegen homo's?

En dan bedoel ik niet alleen vanuit de moslimgemeenschap maar ook in de voetbalwereld, onder pubers en op straat.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.9K

Het beste antwoord

Omdat homo's nou eenmaal een minderheid zijn. Minderheden worden al sinds mensenheugenis vervolgt, gehaat en uitgesloten waar mogelijk.
Mensen in het algemeen houden niet van 'anders', alleen in de groep is het veilig en alles buiten de groep loopt het risico op een aparte behandeling, triest maar waar...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+

Andere antwoorden (15)

Sommige vinden dat homo's anders zijn, vooral uit religieuze families vinden ze homo's anders.
Zo heb ik bijvoorbeeld een keer een verhaal gehoord dat ze vonden dat het ''Adam en Eva'' moest zijn, niet ''Adam en Adam''.

In sommige landen is soms ook veel homohaat, maar daar wordt soms weinig aan gedaan. Zo was er een keer op het nieuws dat ze zeiden dat homo's de voortplanting van de mensen langzamer lieten gaan oid. Omdat ze dan niks waard waren voor de gemeenschap. Ik zelf vindt dit een slechte redenering en nergens op slaan.

Maar er zijn ook weer groepen die homo's steunen, (denkend aan de Gay Pride, er komen zelfs mensen uit andere landen vanwege politieke redenen).

Andere mensen vinden het bijvoorbeeld weer vies dat mensen homo zijn, bijvoorbeeld rechthoek - rechthoek inplaats rechthoek - cirkel (om maar even simpel te verwoorden). Het beste kun je dit vragen aan een homo-hater.

Ikzelf heb respect voor homo's en hoop dat het discriminatie snel zal ophouden.

Lang leven de vrijheid! (Voor zover die er nog is)

Toegevoegd na 4 minuten:
Onder de pubers:

Laatste tijd zie je veel mensen met nike airmax bijvoorbeeld, dit is mode geworden.
Zoiets is het homo haten onder jongeren ook.

Homo's zijn vergeleken met de hele wereld slechts een kleinere groep. Daardoor worden ze (denk ik) als apart
gezien. Je kunt het bij jongeren ook vergelijken als paar jongens bijvoorbeeld (rare) schoenen draagt, en de rest bijvoorbeeld schoenen die helemaal in de mode zijn). Dan kan er gehaat worden op die gene( ook doordat die dan in de minderheid is) ( voornamelijk door slechte kledingkeuze dan). Wat natuurlijk weer geheel belachelijk is ( haten omdat iemand iets aanheeft wat hij/zij zelf leuk vindt).
Daarom wordt er onder jongeren ook door sommige gehaat op homo's, het is een kleinere groep van de gemeenschap, maar die kleine verandering was blijkbaar al zo erg.

Groeten

Toegevoegd na 5 minuten:
En omdat wellicht sommige vrienden van jongeren homo's haten, gaan de meelopers soms ook meedoen.
Dat is vooral een probleem.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
onbekendheid,(nog steeds) en daardoor angst verandert makkelijk in haat
13 jaar geleden
Ha, die Rick2048;

Omdat homo's een minderheid zijn. Mensen hebben helaas vaak de neiging alles wat 'anders' is of 'vreemd' als negatief te bestempelen. De onbekendheid met dat andere, gecombineerd met vooroordelen en angst is voor hen de legitimering van hun haat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat een grote groep homo's zich zo extreem en extravagant kunnen gedragen. Op zich niks mis met homo's, maar als je zo'n 'Gay Pride' ziet, waarbij ze in hun blote kont en gepunnikte peniskoker op een bootje staan, zo van "Kijk mij eens homo zijn", dan vraag je er toch om?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom vraag je er dan om? Ik snap niet dat mensen daar last van hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-1, sorry QMark, dat slaat nergens op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En waar vragen ze dan om? Om gehaat te worden?
Het gedrag van een feestende homo is niet wezenlijk anders dan het gedrag van de gemiddelde hetero tijdens het carnaval of elk ander willekeurig groot straatfeest. Vragen die dan ook 'gewoon' ergens om?
-10 wat mij betreft voor je onzin antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zit hier niet voor de punten, dus dat gemin en geplus daar lach ik om. Steek ze lekker in je...
En sorry dat ik een mening heb en die in een eerlijk antwoord ventileer. Of moeten we hier allemaal politiek correct zijn om maar zoveel mogelijk puntjes te scoren?
Ach gut, wat een zielige zielen toch...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vraag iets... Probeer er eens antwoord o te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Huh, snap niet de felle reactie van jou QMark...wil je dit uitleggen, want jouw reactie veroorzaakt hier wat onbegrip op deze manier...
Tuurlijk mag je een eigen mening hebben! (juist graag) maar kan je er wat meer over zeggen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat Qmark een in de kast zittende homo is. Dan krijg je dat soort felle reacties, uit jaloersheid dat anderen wel zichzelf mogen zijn..
Ik ben 70 jaar en 60 jaar homo, maar ik ben nog nooit naar de gaypride of carnaval geweest, ik ken homo's in Maastricht die altijd vakantie boeken in carnaval
tijd omdat ze daar niet bij willen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Griek, het zal je wellicht verbazen als ik zeg dat ik absoluut niks tegen homo's heb en geweld tegen hen verafschuw. Ik heb ze in mijn kennissenkring en kan het zeer goed met ze vinden. Ik kom regelmatig bij ze over de vloer, zonder dat ik - zoals jij stelt - een (in de kast zittende) homo ben. Ik begrijp alleen niet waarom een grote groep zich zo op bootjes moet manifesteren en etaleren. En in deze discussie wordt carnaval bestempeld als een 'hetero-feest', waar hetero's uit hun dak gaan. Wat een onzin. Carnaval is er voor iedereen en waarom moeten er aparte boottochten worden gehouden? Zitten we niet met z'n allen in hetzelfde bootje? En waarom moeten ze daarbij zo nodig in hun blote kont staan paraderen? Ze varen zichzelf daarmee naar een eiland en maken er zelf een aparte groep van en we weten allemaal wel wat 'apartheid' betekent.
Kortom: als je bij het vasteland wilt behoren, plaats jezelf dan niet op een eiland, als je begrijpt wat ik bedoel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
QMark heeft zeker een punt.
Door acties als de "Gay Pride" plaatsen ze zich wel een een bepaald daglicht. Er zijn genoeg homo's die de "Gay Pride" dan ook geen goed idee vinden. Ik praat het hiermee niet goed om homo's te haten, maar het is wel zo dat dat o.a. hierdoor wel gebeurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb niks tegen homo's maar hij heeft inderdaad een punt..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na de reactie van QMark, ben ik het wel eens met zijn antwoord. Mensen hebben problemen met mensen die anders zijn. Laat dan zien dat homo's niet anders zijn dan hetero's. Juist door dat soort uitspattingen als op gay pride zeg je dat ze wel anders zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mogen ze verdorie 1 keer per jaar? En laten die kortzichtige hetero's die homo's veroordelen ook maar eens bedenken dat niet alle homo's van die uitbundige leernichten zijn - denk eens een beetje NA voor je oordeelt.
De meeste verkrachtingen zijn door heteromannen, maakt dat elke heteroman een verkrachter? Nee toch zeker?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helemaal met je eens, Hippo.
Omdat er nog altijd vele mensen ongeloofelijk klein denken:
'Wie anders voelt of denkt over bepaalde zaken dan ik, is minderwaardig en hoort er niet bij.'
Dus wanneer ik me niet aangetrokken voel tot iemand van hetzelfde geslacht, mag jij dat ook niet voelen.
Helaas, ook nog in 2010.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het onvoorstelbaar is.!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een vaag antwoord. Kun je dit toelichten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
doe ff normaal joh.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overigens: Jij bent met je antwoord een schitterend voorbeeld van de oorzaak van homohaat: Het kleine denken van kleine mensen. Zie mijn antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste Funky, Babyface antwoord niet dat hij het onvoorstelbaar VINDT, maar dat het onvoorstelbaar IS.
En dat vind ik getuigen van klein denken. Er zijn zaken die ik me niet kan voorstellen, maar dat wil niet zeggen dat het voor anderen ook niet voor te stellen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
babyfaced: als voor jou iets onvoorstelbaar is, moet het _dus_ haat oproepen?
Voor mij is het onvoorstelbaar dat mensen de Mount Everest beklimmen, toch haat ik alpinisten niet. Ik vind het onvoorstelbaar dat sommige mensen graag in dance-gelegenheden rondhangen, toch haat ik ze niet.
Leven en laten leven aub.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hippo, dit is precies wat ik bedoel!
Mensen die anders zijn, worden helaas niet door iedereen geaccepteerd. Omdat het niet binnen een geloof past, naastenliefde toch niet zo belangrijk blijkt, die persoon bang is dat hij hier zelf mee te maken krijgt, onzekerheid vaak over hun eigen identiteit etc.
Je afzetten tegen het vreemde is menselijk, ook al zijn de reacties van deze mensen soms te bizar voor woorden.
Ik denk dat je nooit iemand mag veroordelen om wie hij is, van wie hij houdt, dik of dun, zwart of wit, moslim of christen etc. Iedereen heeft zijn eigen normen en waarden en gelooft in wat hij/zij kan onderschrijven. Dat wil niet zeggen dat je ook met je mening anderen mag dwingen (verbaal of fysiek) om hetzelfde te vinden als jijzelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
denk dat het voornamelijk komt door geloof, die heeft altijd gezegd(en nog steeds) dat homo's niet naar de hemel kunnen en dus niet geaccepteerd zijn door god.
veel mensen baseren hun levensstijl op geloof.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welk geloof zegt dat dan? Bron?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kom op joh, moet ik die vraag echt beantwoorden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lijkt mij namelijk algemeen bekend hoe het geloof tegenover homo's staat.
mijn mening is dat de jeugd niet beter weet ze stenigen die mensen omdat ze ouderen dat zien doen
homo's leiden veelal een voortreffelijk leven
ze hebben vaak goed gestudeerd waardoor ze een goed inkomen hebben en dat wekt vreselijke jalousie'
ik heb nog nooit een homo slecht in het nieuws zien staan zo van homo mishandeld echtpaar
homo steelt mobielje
neen deze engeltjes doen nooit een vlieg kwaad en dat wekt afgunst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben het helemaal eens met skusme!

Maar denk dat het volgende een rol kan spelen;
Mensen zijn kuddedieren, naast dat ze zich identificeren met zichzelf, doen ze dat met hun groep.
Ik denk dat andersdenkenden de club "bedreigen".

Voor mij geldt slechts één simpele regel; zolang mensen andere geen pijn doen, vind ik ALLES best.
Heb dus niets tegen homo’s, maar vind het ook niet "normaal".
Evolutie technisch werkt het niet, net als nijlpaarden die gek zijn op krokodillen. Raar is dat je dit eigenlijk niet mag zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Homo's zijn een minderheid, zoals al vaker is gezegd.
Maar homo's zijn in de ogen van "niet-homo's" anders, en wat anders is, dat moeten mensen niet.
Wanneer iets anders is dan je zelf bent, wordt het al gauw vreemd gevonden. Dat geldt natuurlijk niet voor iedereen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen ideej, want andere zaken vinden ze ineens weer geweldig als het afwijkt van het dagelijkse...ik vraag het me ook vaak af hoor, homosensualiteit bestaat in alle gemeenschappen al zolang als de mens /de zoogdieren...

rare wereld...het is gewoon liefde en aanhankelijkheid...
dus waarom al die commotie erover?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
homosensualiteit, geweldig woord!
Ik denk dat veel mensen op zich niets tegen homo’s hebben maar walgen bij het idee wat ze lekker vinden om te doen. Veel homo’s willen benadrukt hebben dat ze homo zijn en gaan ontzettend opvallend "homo"doen. Dit kan bij mensen irritaties opwekken. In de trant van DOE EENS NORMAAL kan er homohaat ontstaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben en blijf ervan overtuigd dat mensen het hardst veroordelen wat het dichtstbij komt.
Dus: iemand die herkenbaar is als homo pakken, om zo te "bewijzen" dat je er zelf geen een bent. Waarbij je je kunt afvragen: hoe komt het dat zo iemand een homo herkent of meent te herkennen? En waarom vindt iemand het zó belangrijk om te bewijzen dat z/hij zelf niet 'zo' is?
Dat iemand een opmerking maakt als er een opgedofte leernicht of een uitbundige travestiet voorbij komt, snap ik.
Maar er is nogal een verschil tussen een opmerking maken omdat iemand er opvallend uitziet, of iemand in elkaar slaan omdat z/hij homo is of je dat denkt, of mensen uit hun huis pesten omdat ze homo zijn, of trans.

Niemand heeft het recht anderen te veroordelen die verder niemand kwetsen of schade toebrengen.

We zijn zo'n tolerant landje, maar er kan echt nog wel wat verbeteren op dit gebied :-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi hoor. Dikke plus.
Met 'voetbalwereld' bedoel je hooligans? Want ik betwijfel erg of 'normale' voetbalfans gemiddeld meer tegen homo's zijn dan anderen. En wat de hooligans denken, dat zal me aan m'n reet roesten anders dan dat 't mijn gedachte bevestigd dat ze in de gevangenis thuishoren.

Bij veel moslims is het - net als bij veel christenen - natuurlijk niet passend in hun geloof. Zie daar de haat die onstaat door angst voor (een) God of Allah, terwijl een God/Allah die je moet vrezen, voor mij geen waarde/betekenis heeft.

Op straat merk ik er eigenlijk niks van. Maar dat hangt misschien af van waar je woont/

Dan heb je 't nog over pubers. Pubers die over homo's klagen, doen dat om goed aan te geven hoe goed zij zelf wel niet zijn: er mee pronken dat ze zo een meisje kunnen 'krijgen'. Dat zijn dezelfde kinderen die graag andere kinderen pesten. Zulke kinderen moeten apart worden genomen (uit de klas gehaald worden) en worden geheropvoed. Helaas zijn er geen heropvoeders te vinden. Dus: er moet een ouderschapsdiploma komen voordat je ouder mag worden.