Waarom zie ik na half twee op tv alleen 8x seks en 6 x sport ....?

....op de eerste 14 zenders, en daarna (soms) pas twee interessante (maar herhaalde ) zaken op Discovery en National Geografic ? Is tv echt het "brood en spelen" uit de romeinse tijd? duidt dit op het feit dat tv echt bedoeld is om iedereen rustig te houden?? Een soort drugs voor het volk ? Of ben ik gewoon paranoïde ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sex mag niet overdag i.v.m. jeugdige kijkers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
k had het ook over half 2 's nachts , al staat het er niet bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat kinderen slapen , en sesamstraat al 2x is geweest :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er zijn genoeg kinderen die stiekem toch kijken, als ze n tv op hun kamer hebben.

Het beste antwoord

Waarschijnlijk is dan de doelgroep wakker ??
Nee hoor, 's nachts kijken er gewoon te weinig mensen teevee om enig serieus programma rendabel te maken,, en wordt dus de goedkoopste bagger uitgezonden, afgewisseld met zeer ongetwijfeld toch zeer lucratieve reclame voor een artikel dat overdag niet mag (gelukkig, want ik erger me er te pletter aan die twee, drie keer per jaar dat ik zo laat nog op ben). Gelukkig hebben ze daar eventueel de dvd-speler voor uitgevonden als je 's nachts nog iets leuks wilt zien, en als ook dat niet helpt zijn er altijd nog boeken.

Teevee om iedereen rustig te houden ? Drugs voor het volk ? Mmmm, nee, zo zie ik het niet. Dat is zeer zeker niet de opzet, hooguit het resultaat - al word ik er niet rustig van, en al helemala niet gehoorzaam. Maar als je zo laat op blijft, kan je hoofd wel gekke dingen met je gaan doen natuurlijk ;-)

Het is toch een soort service aan de late teeveekijker denk ik, al is hij niet van het hoogste soort. Vroeger had je om die tijd alleen maar testbeeld. En blijkbaar zijn het voornamelijk mannen die zo laat nog kijken (daar zal heus wel onderzoek naar zijn gedaan), vandaar de keuze voor sex en sport. Zouden er om die tijd voornamelijk vrouwen kijken, dan waren het vermoedelijk reruns van soaps en koop-teevee. Alles voor de kijkcijfers, toch ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn ook mensen die pas rond 24.00 uur van hun werk komen. ( ploegendiensten ) Die mensen betalen hun tv-abonnement wel een beetje jammerlijk voor niks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, weet ik , maar in de commercie (en dus ook zeker bij de commerciële omroep, maar ook de publieken zijn er niet vies van) geldt de wet van de grote getallen. Om 12 uur na je dienst gaan slapen en om een uur of zeven weer wakker worden betekent overigens ook niet 'betere teevee'. Dan is het voornamelijk omroep Max enzo. Alle goede programma's worden ongeveer gelijktijdig na pakweg tien uur uitgezonden op verschillende netten. Ergo : het gaat niet om de kijker, maar om de (financiële) belangen van de omroep. Lang leve Internet. Teevee is heel druk bezig zichzelf om zeep te helpen. Zelfs 's avonds rond primetime is er nog vrijwel uitsluitend bagger op teevee.

Andere antwoorden (7)

Heel simpel, er zal ongetwijfeld toch een markt zijn voor al die dingen die ze proberen aan te prijzen met die seksreclames. De sport evenzo, daarbij komt het brood en spelen concept wel enigszins om de hoek kijken.

En het grappige is we tuinen er (bijna) allemaal in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik niet meer. Jij ? Het is me sowieso een raadsel waarom mensen met internet in huis nog tv kijken.... Zodat iemand anders bepaalt waar zij een keuze uit mogen maken? :"Ah wat zullen we vannacht weer eens kijken : sport, of seks, of toch maar sport ? Of toch maar weer die herhaling v dat mooie natuurprogramma op Discovery ? Die we nog maar 12 keer gezien hebben..."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kijk bijna geen televisie meer, maar aan de andere kant als je dingen downloadt, zoals films en series (zoals ik dan wel doe van tijd tot tijd) dan wordt je net zo goed iemand anders zijn keuze voorgeschoteld. De acteurs zijn de moderne gladiatoren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, het internet heeft eenzelfde werking als de tv , in zekere zin... Niets is meer ècht ( bijna ) . Dit soort discussies uitgezonderd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, maar als je op zoek bent naar wat wel echt is, dan kun je dat natuurlijk op verschillende manieren aanpakken, misschien dat er daarom mensen zijn die van extreme sporten en dergelijke houden. Ik weet wel dat als ik de kans had ik veel vaker de vrije natuur in zou willen, daar is nog veel minder gemaakt aan, hoewel Europa grotendeels uit cultuurlandschap bestaat natuurlijk.
seks is het meest commerciele wat er is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn inziens kost de reclame zendtijd s,nachts bijna niets,omdat de meeste van ons toch niet kijken ,vandaar al die sexreclame ed,maar de oplossing is er zit een knop op,dus afzetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar heb je weer zo 'n goedkoop standaard antwoord: "Er zit een knop op".
Als je 's nachts zit te zappen, kom je niks anders tegen dan meiden die met hun borsten zitten te spelen of hun kont voor de camera draaien. Je komt er niet omheen.
En ik heb geen tv in huis gehaald om voortdurend de uit-knop in te drukken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dat afzetten, dat heb ik dan ook gedaan. ;-)
Cheap TV en ik denk wel dat daar zeker een niche ligt die vervuld kan worden. Want op deze BS zit echt niemand te wachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet welke kanalen jij ingesteld heb op je TV. Maar ik heb deze naht toch heel andere dingen gezien. En dat Disovery en NGC 's nachts de laatste 3 tot 6 uur van de avond ervoor herhalen is nooit anders geweest...

Maar het verbaasd me wel eens dat er inderdaad erg veel sex 's nachts op TV is. Er zal wel een winstgevende markt voor zijn dan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de duivel vele listen heeft om de mens te verleiden. Net zoals internet en een mobiel.

Seks, drug en rock & roll voert de boven toom, net zoals in Sodom en Gomorra, die steden zijn door vuur uit de hemel verwoest vanwege hun zonde. Hoe staat het met ons vaderland?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom er na een bepaalde tijd alleen nog bepaalde soort uitzendingen plaats vinden heeft in grote mate te maken met de doelgroep. Het is echter ook zo, dat vooral verkoop zaken beter werken, wanneer men zich niet te bewust is tijdens het kijken. Subliminale berichten mogen niet (berichten die het 'bewuste' voorbij gaan doordat ze te snel worden weergegeven), maar op tijden dat de geest zelf erg traag reageert en niet alles meer bewust filtert, kun je dit soort zaken goed binnenbrengen. Naast deze 'conspiracy theory', is er natuurlijk nog de normale reden, dat er gewoon mensen kijken die hier dan in geinteresseerd zijn of voor te vangen zijn. Immers, normale mensen liggen dan op bed en hebben de reruns van Discovery gewoon overdag gezien.

Televisie is puur bedoeld om geld te verdienen, niet om van blackbox denktanks met geheime sektes de wereldbevolking rustig te houden. Alhoewel ik het wel begrijp, dat wanneer iemand niet in een god wil geloven, men dan maar in een 'hogere' menselijke macht gaat geloven, zodat er weer iemand de schuld kan krijgen van wat jezelf nalaat in je leven.

Omdat je zo laat nog tv kijkt, denk ik dat je laatste vraag voornamelijk een serotine issue is en 'ja'. Waarschijnlijk kun je emotie en intellect momenteel niet voldoende sturen door te weinig slaap en gaan deze scheef lopen. Daarom is de uitspraak er ook:
'ga lekker slapen, morgen ziet de wereld er heel anders uit'.