Waarom hebben mensen hun radio of ander geluidsinstallatie heel luid aan in de zomer of als de zon schijnt?

komt het door de vrolijkheid of dat vakantiegevoel? elk jaar weer ergernis.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk dat ze het niet harder hebben staan dan normaal, maar als het warm is , staan deuren en ramen open.
Ook zonder versterkers kan dit een ramp zijn : buurman met saxofoon, buurjongen met drumstel, krijsende baby's, schreeuwende ruziezoekers, mevrouw X die haar toonladders oefent, hellumhenkie die aan zijn brommer sleutelt ach..en je zult naast een smederij wonen.
Tja..aan veel kun je weinig doen, behalve het raam dicht. Maar muziek uit de radio of een ander medium, dat hoeft niet.
Sterker nog: dat mag eigenlijk niet. Aangezien smaken verschillen, plaag je daar hoogstwaarschijnlijk anderen mee.
Dus, binnen eigen gehoorniveau houden.
Doe je dat niet, ben je of :
a-sociaal
dom
opdringerig
Ik erger me ook blauw aan al die elektronische wanklanken die maar lukraak de wereld worden ingestuurd. Voor het huis klinkt Hollandstalige straatmuziek , bij de buren links iets Engelstaligs, bij de buren links een Arabisch woestijngejank en bij buren achter accordeon, blokfluit, opera en onbestemd gejammer.
Soms alles door elkaar.
In elk geval werkt het niet mee aan mijn vrolijkheid.. En steeds meer realiseer ik me dat Nederland veel te klein is voor zoveel mensen en apparaten, evenals auto's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Hij zal niet veel luider staan, maar men heeft dan vaak ramen en deuren open, zodat het geluid buiten veel beter te horen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn natuurlijk meerdere redenen, maar ik weet er toevallig eentje:
De mensen willen met dit mooie weer graag buiten zitten.
Echter, niet iedereen heeft buiten een radio of stereo-installatie staan. Daarom gaat de muziek binnen extra hard aan zodat het buiten ook gehoord kan worden.
Zo gaat dat bij ons in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat ik dat ook in de winter heb maar dan zijn de, ramen deuren en roosters niet zo ver open.

Als dat je enige ergenis is.... schreeuwende buren, hobbyburen, visites van buren, buurvrouwen met irritante stemmen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk een uiting van tevredenheid.Ik heb er hier ook last van.Dan staat er weer een motor z'n smerige uitlaatgassen te verspreiden,en dan staat er weer iemand met een decoupeerzaag te rommelen.

Ook vakantie tijd is een aspect natuurlijk.Eindelijk weer tijd om bepaalde klussen te doen om en in het huis.
Kan soms erg irriterend zijn.