Waarom hebben mensen hun radio of ander geluidsinstallatie heel luid aan in de zomer of als de zon schijnt?

komt het door de vrolijkheid of dat vakantiegevoel? elk jaar weer ergernis.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik denk dat ze het niet harder hebben staan dan normaal, maar als het warm is , staan deuren en ramen open. Ook zonder versterkers kan dit een ramp zijn : buurman met saxofoon, buurjongen met drumstel, krijsende baby's, schreeuwende ruziezoekers, mevrouw X die haar toonladders oefent, hellumhenkie die aan zijn brommer sleutelt ach..en je zult naast een smederij wonen. Tja..aan veel kun je weinig doen, behalve het raam dicht. Maar muziek uit de radio of een ander medium, dat hoeft niet. Sterker nog: dat mag eigenlijk niet. Aangezien smaken verschillen, plaag je daar hoogstwaarschijnlijk anderen mee. Dus, binnen eigen gehoorniveau houden. Doe je dat niet, ben je of : a-sociaal dom opdringerig Ik erger me ook blauw aan al die elektronische wanklanken die maar lukraak de wereld worden ingestuurd. Voor het huis klinkt Hollandstalige straatmuziek , bij de buren links iets Engelstaligs, bij de buren links een Arabisch woestijngejank en bij buren achter accordeon, blokfluit, opera en onbestemd gejammer. Soms alles door elkaar. In elk geval werkt het niet mee aan mijn vrolijkheid.. En steeds meer realiseer ik me dat Nederland veel te klein is voor zoveel mensen en apparaten, evenals auto's.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100