Wat is dit voor "nep muntje"?

Voorzijde tekst:AQEURO, 1994-2094???
ACHTERZIJDE AFBEELDING SOORT VAN HUISJE

Picture for question
7 maanden geleden
1.3K
erotisi
7 maanden geleden
is het metaal of plastic?
Amadea
7 maanden geleden
Wat voor muntje het is krijg ik niet gevonden, maar wel waar de oorsprong ervan ligt:
Het Zuid-Afrikaans / Nederlandse concern Aqeuro werd in 1994 opgericht. De ICT-dienstverlener zorgde ervoor dat arbeidsgehandicapten gesubsidieerd konden worden (om)geschoold tot ICT'er. In de hoogtijdagen telde het bedrijf zo'n 700 medewerkers in verscheidene landen. Ze kwamen echter in de problemen toen de markt voor lager opgeleide IT 'ers instortte. In 2002 ging het failliet. Dat zal de reden zijn dat tegenwoordig niemand het nog kent.
Bruhani
7 maanden geleden
Dank voor je uitgebreide antwoord Amadea .
bamibal
7 maanden geleden
Er staat er een op deze pagina, in een lijst met "vervangend geld", oftewel koffiemachinemunten, wasmachinemunten, herdenkingsmunten, etc.
https://allegrolokalnie.pl/oferta/zeton-aqeuro-19942094

Geef als eerste antwoord