Zijn er maffiabazen die low key leven zonder luxe?

In het kader van criminologie (gericht op m.n. Italië) zie je dat bij arrestaties veel criminelen in enorme luxe leven: villa's, luxe spullen, exclusieve auto's. Maar zijn er ook invloedrijke maffiabazen die niet luxe leven, eenvoudig wonen en bijvoorbeeld zelf een kleine en/of oude auto rijden, terwijl zij toch waarschijnlijk een enorm (crimineel) vermogen hebben?

een jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Er zijn Maffiabazen die op de vlucht zijn en daarom 'low key' leven om niet op te vallen. Denk b.v. aan Ridouan Taghi die zichzelf in zijn huis in Dubai opsloot, bang om gevonden te worden.

Maar ja.... je wordt geen Maffiabaas "puur en alleen om veel geld te verdienen, maar eigenlijk juist om luxe te kunnen leven. Dus als het effe kan... dan zullen "de bloemetjes buiten gezet worden !
SimonV
een jaar geleden
Dat is meer een tijdelijke noodzakelijke tactiek. Geen standaard sobere lifestyle.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Klopt ! Dat is ook hoe ik het bedoel.
Ja, er zijn maffiabazen die low key leven zonder luxe. Ze proberen hun identiteit te verbergen en leven vaak in een klein huis, zonder veel bezittingen. Ze vermijden het om in de schijnwerpers te staan en verbergen hun vermogen.
9 maanden geleden