een vriendin van mij word gepest door een onbekende numer hoe kan ze die nummers blokeere?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Amadea
11 jaar geleden
Hoe kan een nummer nou pesten? Bedoel je via de telefoon? Of op een andere manier?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Continue gebeld worden door een nummer waarbij er bijvoorbeeld niks gezecht word noem ik pesten.

Antwoorden (4)

Dit soort nummers kun je zelf niet blokkeren, wel kan je vriendin bijhouden wanneer en hoe laat ze gebeld wordt en doorgeven aan haar provider dat ze dan en dan lastig gevallen is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb ik ook wel eens gehad. Als je niet opneemt gaat het vanzelf over. Of opnemen en gewoon de telefoon aan de kant zetten, word voor de pester ook erg gauw, erg saai. En hopelijk ook erg duur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat ook goed helpt is keihard fluiten met een scheidsrechtersfluitje in de microfoon.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of iemand anders op laten nemen (als er bv iemand bij jullie is) met: met de politie van..... (plaats waar je woont) zegt u het maar. Misschien schrikt dat af.
het enige wat zij hieraan kan doen, is, als ze er ECHT vanaf wil, een andere simkaart kopen. Een nieuw nummer dus, en dat telefoonnummer alleen geven aan mensen die ze echt vertrouwd, familie en vrienden, zodat ze zeker is dat er geen misbruik van gemaakt wordt.

Wordt ze wéér lastig gevallen, dan kan ze aan iedereen die ze dat nummer heeft gegeven navraag doen of het zomaar aan een ander is gegeven (door dat familielid of vriend) en dan die persoon goed duidelijk maken dat ze daar niet van gediend is.

Maar hopelijk zal dat niet gebeuren! Een ander telefoonnummer dus, afgeschermde nummers zijn helaas niet zichtbaar, iig niet op je telefoon. Bij de provider zelf kunnen ze dat wel zien en ook achterhalen en eventueel blokkeren, maar dan moet ze wel zelf ook stappen ondernemen / meewerken.

Je kan ook (als je geen ander nummer wilt. de klantenservice bellen met deze vraag, en zij kunnen je dan een passend antwoord geven

Toegevoegd na 54 seconden:
een ander nummer is een drastische optie, ik zou eerst navraag doen bij de provider.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt aangifte doenbij de politie van telefoonterreur. Als dit gebeurd is dan kun je contact opnemen met je provider en doorgeven dat je steeds op tijden die je hebt genoteerd wordt gebeld door een onbekend nummer en je kunt melden dat je hiervan aangifte hebt gedaan. Als de provider de naam van de beller heeft achterhaald kun je hiermee naar de politie gaan en de aangifte uitbreiden. Je kunt ook nog contact maken met de beller en het contact zo lang mogelijk open houden zodat de kosten voor de beller oplopen.