Wat is de beste manier om met horrorclowns om te gaan?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik bedoelde hiermee: wat kun je het beste doen als je er eentje, als burger, tegenkomt in de publieke ruimte.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoe bedoel je dat ? Of je koffie met ze moet drinken ? OF aangeven bij de politie ? OF hoe je moet omgaan met ANGST voor clowns (nl. zoals met elke fobie ; goed te behandelen).
In de praktijk lijken ze me overigens uitstekend te ontlopen ; zo vaak kom ik er geen tegen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Jaap77, als je er eentje ziet, graag 112 bellen
http://www.elsevier.nl/nederland/achtergrond/2016/10/wat-is-coulrofobie-alles-wat-u-moet-weten-over-killerclowns-379627/
Ritsuka
7 jaar geleden
kans is klein dat je er 1 tegenkomt. Weglopen en de politie bellen lijkt mij beste optie.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Jij of ik als je er één ziet bedoel je, of politie/justitie en burgemeesters/ beleidsmakers? Of misschien hoe de media ermee om moet gaan?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het gaat me natuurlijk om het zelf zien van een horrorclown. Wat is het beste om problemen te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mijn vraag was niet flauw bedoeld hoor Jaap, als je dat dacht (gezien je 'natuurlijk'). Zeker gezien de plaatsing van je vraag had het ook een meer maatschappelijk-georiënteerde vraag kunnen zijn. Dus meer: hoe kun je - in het algemeen, als maatschappij - dit soort fenomenen het beste aanpakken. Maar het is duidelijk wat je bedoelde nu. Dank voor je aanvulling.
ronron1212
7 jaar geleden
@Marleen in Nederland wordt er de laatste dagen wel eens een gezien die kinderen bedreigd.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Lies12, ik bedoelde het ook niet vervelend terug. Excuus als het wel zo overkwam. Ik vond mijn vraag heel logisch, maar gezien de reacties viel dat een beetje tegen. :)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://www.volkskrant.nl/binnenland/daar-is-hij-weer-de-horrorclown-en-nu-in-almere-en-oss~a4393556/
Castle
7 jaar geleden
Ze willen aandacht en dus is negeren het beste middel. Anders bij bedreiging politie bellen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ah, okee, nee dat nieuws had ik even gemist.
Ik wou nog zeggen : geen horrorfilms kijken, dat kan ook helpen. Maar dit is natuurlijk van een heel andere orde.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik vind de meeste clowns trouwens sowieso vrij akelig, ook als ze niet eng proberen te doen. Ik vertrouw mensen niet die het grootste deel van hun gezicht verstoppen. De enige clown waar ik nooit "problemen" mee heb gehad was Bassie ; daar zag je zijn hele gezicht nog vrij makkelijk door de make-up. En die zag ik - op DVD - natuurlijk ook uuuuuren per dag , toen de kinderen nog klein waren ;-)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
:lol:
http://www.dagelijksestandaard.nl/2016/10/clown-bassie-vindt-de-killerclowns-nog-erger-dan-de-baron-en-b100/ "Aan deze mensen zit geen steekje los, die liggen gewoon helemaal open".
flyingcrow
7 jaar geleden
Negeren lijkt mij ook de beste manier.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik zou wel wegrennen als die een mes vast heeft, je weet nooit wat die van plan is.

Antwoorden (1)

Als ze iets doen wat illegaal is, de politie inlichten en anders lekker laten staan.

Toegevoegd na 3 minuten:
Uiteindelijk niet anders dan een ander persoon die wel of niet iets onwettigs doet.

Toegevoegd na 1 uur:
Gezien de situatie zou je nu ook gelijk kunnen melden. Het is zelfs wellicht beter voor de clown ook.

Met dank aan Lies12.

Toegevoegd na 1 uur:
Wie een ‘Horror Clown’ ziet lopen, wordt verzocht direct 112 te bellen. De politie roept mensen die meer informatie hebben op zich te melden.
https://almerevandaag.nl/politie-almere-buiten-waarschuwt-horrorclown/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zijn er geen oproepen gedaan om sowieso te melden, ook als er geen wetten overtreden worden? Weet ik niet hoor, maar zou ik me momenteel voor kunnen stellen. Openbare orde handhaaf je idealiter door in te grijpen vóór er wetten overtreden worden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Goed punt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Heb even gezocht, er wordt inderdaad opgeroepen te melden Wie een ‘Horror Clown’ ziet lopen, wordt verzocht direct 112 te bellen. De politie roept mensen die meer informatie hebben op zich te melden.
https://almerevandaag.nl/politie-almere-buiten-waarschuwt-horrorclown/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je zult maar clown zijn deze dagen.. "nee agent, ik ben gewoon op weg naar een kinderfeestje waar ik voor ingehuurd ben" en: "nee echt niet, die mond schmink ik altijd zo, het is helemaal niet bedoeld als 'eng'!"
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Jaja meneer van Toor, instappen maar.
Computoon
7 jaar geleden
"... alles is voor Bassie, alles is voor Bassie..."
Ivana
7 jaar geleden
Arme "cliniclowns", die doen zulk goed werk.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Cliniclowns
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik vermoed dat de reden van het oppakken eerder ligt bij het feit dat -ie met een mes liep te zwaaien...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik moest vooral erg lachen om Tomaat. En ja Pieter, die incidenten zijn er ook geweest. Maar aangezien de politie mensen vraagt om direct 112 te bellen als ze een 'horror'clown zien (en de één z'n horrorclown is de ander z'n cliniclown), vraag ik me serieus af of dat niet tot heel veel loze meldingen gaat leiden. Zoals na de aanslagen in Parijs, toen mensen 112 belden met dingen als "d'r zit hier een man met een Arabisch uiterlijk.." Ik snap aan de ene kant dat je inderdaad als zo'n fenomeen opduikt je de orde wilt handhaven en dus snel wilt kunnen ingrijpen, maar aan de andere kant kan het actief oproepen van mensen ook in zichzelf invloed hebben op zo'n fenomeen. Net zoals elke melding in de media trouwens. Maar dat kun je nu eenmaal niet tegenhouden (en het is nog maar de vraag of we dat wel moeten willen ook).
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het is meneer Tomaat voor jou!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee joh, Mr. Tomaat :-)