Is het gastvrij om een feest buiten te vieren terwijl de temperatuur dat eigenlijk niet toelaat?

Het is weer zover!Straks een "feest"buiten terwijl je liever bij de kachel zit.Het kost je nog geld ook.

Toegevoegd na 11 minuten:
Het is bij onze overbuur dus niet gaan is geen optie.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha.. als ik hier zo naar buiten kijk, denk ik dat kou je minste probleem gaat worden... Het komt hier met bakken uit de lucht :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad, hier ook, ik zou het feestje afblazen als het mijn feest was en ik het niet naar binnen kon verplaatsen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heee..ben jij dat die tegenover mij woont?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk zoiets, doe je moeite om een leuk tuinfeest te organiseren, je bent zo aardig je buren uit te nodigen, gaan die buren klagen op GV dat het 'weer zover' is. En dat het nog geld kost ook. Als ik jouw buurvrouw was en hier achter zou komen, zou ik je de volgende keer dat ik een feestje geef (dat de gastvrouw overigens helemáál 'nog geld kost ook') jou niet uitnodigen. Er zijn vast genoeg mensen die zo'n feestje wel gewoon leuk vinden in plaats van het te zien als vervelende verplichting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mij was maar en grapje hoor, ik weet niet eens waar taurus woont.
Je bent wel heet gebakerd zeg :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@suzyQ, ik uh..zie dat je je reactie bedoelde op de vraag van taurus..ik dacht dat je reageerde op mijn reactie omdat er geen naam bij stond
SORRY :( :(

Het beste antwoord

Wij hebben eind januari een feest gegeven in onze tuin, zie foto... Het was warmer dan binnen, gezellig en droog, dus ik zou alleen niet gaan als het niet overdekt is en er geen heathers staan! Anders kan het namelijk erg gezellig worden, wij kunnen het weten!!! Geniet! Ook al ga je niet zo lang, zou jij het leuk vinden als ze niet bij jou zouden komen? Het kan ook gezellig zijn en met een wijntje heb je het sneller warm!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Nee, ik vind het niet zo gastvrij.
Ik zou er wel rekening mee houden als gastvrouw zijnde dan. Of de boel overdekken met een partytent en warmtelampen plaatsen (Als je er toch geld voor vraagt kun je er wel een lamp voor huren) of de mogelijkheid geven om ook binnen feest te vieren.

Veel plezier :-) en als je het koud krijgt ga je lekker naar huis, voor de kachel zitten.

Toegevoegd na 20 seconden:
Met gastvrij bedoel ik eigenlijk gastvriendelijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Het is bij de overburen dus als ik het koud krijg ga ik lekker even bij mijn kacheltje opwarmen.
- vreemde vraag-

Tuurlijk is datgastvrij. Je mag toch komen? Mensen geven een feest. Jij besluit te gaan. Heet feest is buiten. Jij wilt bij de kachel zitten. Dan ga je toch lekker niet?

Ik geef regelmatig feesten. En soms op locaties waar geen binnen is. In andere omstandigheden heb ik liever geen 100 man bij mij in huis op mijn nieuwe tapijt en hou ik het buiten waarbij dan bv de gagae mbv een tent wordt uitgeroepen tot schuilmogelijkheid.

Nogmaals: Als het je niet aanstaat staat het je vrij om vanmiddag niet te gaan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat ook altijd problematisch.
Sleep zelf in zulke gevallen altijd pontificaal fleece dekentjes en vesten mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heeft ook wel wat gezelligs, met z'n allen onder een dekentje zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 misschien een elektrisch kacheltje?
Ik denk dat het prima kan als je er van te voren duidelijk melding van maakt. Dan kan iedereen zich er op kleden.

Heb ooit gehoord van een barbecue party met kerstmis, en het was een groot succes in de sneeuw.

Dus: gastvrijheid is niet een issue. Behalve als je vraagt of de dames in avondjurk verschijnen.
itsme
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies +1
Ja tuurlijk is dat gastvrij. Wij vieren oudjaarsavond altijd buiten in een tent, en het is nog reuze gezellig ook.
Kacheltje erin en feesten maar, en vooral genoeg dansen, daar blijf je gelijk lekker warm van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me geen probleem, je bent uitgenodigd en welkom, tot dusver de gastvrijheid. Misschien hebben ze wel tuinkachels gehuurd of vuurkorven neergezet, super gezellig. Plus je weet het van tevoren dus geen hempje, kort rokje met pumps maar een lekkere lange broek met een trui en laarzen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jeetje joh wat negatief!
Het is weer zover, een 'buiten' feest, je zit liever bij de kachel, maar niet gaan is geen optie?

Bedenk dat men jou uitnodigt omdat men jou aardig vindt en jouw aanwezigheid op prijs wordt gesteld.
Dus niet zo negatief doen ten opzichte van degene die jou uitnodigt.

Maar...heb je er geen zin in, dan doe je het volgende:
Je gaat naar je overbuurman en zegt:
'Gaaf dat jullie een feest geven, aardig dat jullie mij uitnodigen, maar ik hou niet zo van buitenfeestjes in dit jaargetijde. Neem het me niet kwalijk, even goede vrienden, en hier is vast een flesje wijn als opwarmertje voor jullie feest!'

Probleem opgelost zonder leugens en zonder negatief gedoe.