Aan het einde van de 19e eeuw waren er toch nog wel slaven?

Die mensen kregen toch alleen een super lage loon, en ook dat waren toch voornamelijk mensen met een donkere huidskleur. Omdat die nog steeds werden gezien als bezit toch?

een jaar geleden
1.3K
tinus1969
een jaar geleden
Slavernij gaat niet over de hoogte van het loon dat je ontvangt, maar dat je als mens het bezit bent van een ander mens. Alsof je een hond of auto bent, iets dat je kunt kopen en verkopen.
LeonardN
een jaar geleden
"en ook dat waren toch voornamelijk mensen met een donkere huidskleur`"
Is ook een groot misverstand.
Slavernij heeft waarschijnlijk altijd bestaan onder en tussen allerlei volken.
Slaven bestaan nog steeds (denk aan de vrouwenhandel).
In de 19e eeuw waren er ook slaven.
Pieterke
een jaar geleden
Slaven werden ook gemarteld, kregen bijv. stokslagen als ze protesteerden en werden verkracht. Er waren heel wat slavinnen die een kind kregen van hun eigenaren.

Antwoorden (2)

Een slaaf kreeg geen loon. Een slaaf is eigendom of wel bezit de eigenaar kan naar behoefte of wend alles doen en laten met een slaaf. De slavernij is officieel wereld wijd pas in 2007 geheel over de hele wereld verboden.
Lees de link
https://nl.wikipedia.org/wiki/Slavernij
een jaar geleden
LeonardN
een jaar geleden
"Een slaaf kreeg geen loon."
https://nl.wikipedia.org/wiki/Slavernij#Geschiedenis
Soms kregen slaven LOON, soms kost en inwoning.
===
Daarnaast beantwoordt je de vraag niet. Iets officieel afschaffen betekent niet dat het daarna of ervoor wel of niet bestond.
Ja, die zijn er nog steeds. In Afrika bestaan her en der nog geïsoleerde gevallen van ‘klassieke’ slavernij, vooral onder de nomaden van de Sahara.

Sommige auteurs menen dat er in de hedendaagse wereld zo’n 200 miljoen tot slaaf gemaakten zijn. Zij duiden daarmee op al degenen, vooral vrouwen en kinderen in ontwikkelingslanden, die door contracten en horigheid tot bepaald werk voor bepaalde werkgevers zijn gedwongen. Andere schattingen van slavernij, waarin alleen de werkelijk gedwongen vormen van werk zijn geteld, komen op ongeveer 28 miljoen. De VN-conferentie tegen racisme (2001) veroordeelde slavernij als een der misdrijven tegen de menselijkheid, maar legde staten geen juridische verplichting tot compensatie voor slavernij uit het verleden op. Hedendaagse tot slaaf gemaakte mensen komen internationaal-rechtelijk wel voor compensatie in aanmerking.
SimonV
een jaar geleden