Wat maakt zware criminelen aantrekkelijk?

Je ziet soms dat vrouwen gaan corresponderen met gevangenen die veroordeeld zijn voor moord en of verkrachting. Het gebeurt regelmatig dat ze dan verliefd worden en trouwen met de gedetineerde in kwestie.
Wat maakt deze mannen zo aantrekkelijk?

Toegevoegd na 11 uur:
Ik zal hem detailleren . De vrouw wordt verliefd op de verkrachter/moordernaar van een 14 jarig meisje. Ze zijn getrouwd. Hij komt over een half jaar vrij en trekt bij haar en haar 14 jarige dochter in. Wat maakt dat ze dit risico (durven) nemen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou ik ook wel eens willen weten. Want ik zou er nooit aan beginnen! Zeker niet met een verkrachter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb mijn antwoord weggehaald. Want door je toelichting slaat mijn antwoord nergens meer op. Je toelichting in details gaat over iets totaal anders dan de meer algemene vraag over aantrekkingskracht vrouwen - criminelen. Nu opeens gaat het over verkrachting van minderjarigen, en enorme risico's nemen mogelijk ten koste van de eigen dochter van de vrouw. Je eerste vraag ging over realiteit, en je toelichting gaat over een zeer gekunstelde theorie, die bijna niet voor te stellen is. Zó onvoorstelbaar, dat ik er in ieder geval geen antwoord op heb.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is de realiteit! Daar is de vraag door ontstaan.
Evengoed bedankt voor de moeite.

Het beste antwoord

de gedetineerde zit niet vast omdat hij te hard heeft gezongen in de kerk.
het leven in de bajes is niet prettig, dus aandacht van een vrouw zal een wereld van verschil maken, hij hoeft even niet te overleven in zijn situatie, en kan erg uit gaan kijken naar menselijker contact.
dit kan het enige contact zijn wat de gedetineerde heeft met de buitenwereld en zal zich hier dan ook volledig in kunnen verliezen (mensen in crisissituaties worden sneller verliefd, dat is bewezen dmv tests) en zal hierdoor een hele andere man lijken dan de man die in staat is om een vrouw te verkrachten/vermoorden.

een vrouw zal uit nieuwsgierigheid kunnen beginnen met correspondentie of met de gedachte 'het goede doel'. achter de dader van een ernstig delict kan dan ineens een heus mens zitten, met gevoelens en emoties.
dit kan natuurlijk boeiend zijn voor de vrouw (goh hij is heel anders dan dat ik dacht) en als de man dan ook nog eens zijn gevoelens naar haar toont zien sommigen maar al te graag het goede van de mens (moorden en verkrachten is minder goed te begrijpen dus dit kan naar de achtergrond verschuiven)
er kan een zekere afhankelijkheid naar elkaar onstaan, gedetineerde heeft haar nodig om zich weer mens te voelen en de toestand in de bajes te vergeten, het geeft kans op een normale toekomst, en de vrouw ziet een man die geleerd heeft van zijn fouten en heel erg menselijk is en een tweede kans verdient omdat ze zo goed over dingen hebben gepraat dat ze weten dat ze bij elkaar horen. (soms is dat ook het geval en gaan ze samen in de fout)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ :)

Andere antwoorden (4)

In sommige gevallen zijn het niet de criminelen die als aantrekkelijk gezien worden, maar de vrouwen als wanhopig. Dus uit wanhoop nemen deze vrouwen contact op aangezien ze weten dat deze mannen alle aandacht kunnen gebruiken en alle aandacht terug zullen krijgen, want iets beters hebben ze vaak niet te doen in de gevangenis. Hierdoor kunnen de mannen in het begin ook niet oordelen over het uiterlijk dus komt dat ten goede voor de onzekere vrouwen. Verder zijn er altijd vrouwen die van Bad Boys houden en dit verschilt per individu, smaken verschillen nou eenmaal. De criminelen blijven ook een mens en hebben ook gevoelens, de vrouwen worden hier verliefd op. Voor elke potje is er wel een deksel. (De mensheid van de criminelen kunnen betwist worden, maar ze zijn gewoon van vlees en bloed). Persoonlijk vind ik ze allemaal afschuwelijk en niet als mens te benoemen dit verschilt dan per delict die ze hebben overtreden. Maar ook zij verdienen een kans. (Al ben ik het er hier niet altijd mee eens)

Toegevoegd na 2 minuten:
'Krijgen' in de 2e zin is natuurlijk 'geven'
'Kunnen' moet 'kan' zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb t ook gedaan naar ben gestopt. Die gevangenen weten heel goed de juiste woorden te zeggen. Ze weten donders goed hoe ze vrouwen moeten bespelen. Vaak hebben ze geen contact meer met hun eigen familie, dus hoop voor een toekomst ligt bij die vrouwen. Dan zeg je wel t juiste. Bovendien zijn er geen dagelijkse irritaties zoals vuile sokken of tandpasta dopjes.

En, ook nog factor, een deel van de gevangenen zijn psychopaat en kenmerk daarvan is dat ze charmant zijn, vleiend, uit op eigen gewin, goed gebekt, etc.

Voor een vrouw dus al snel de ideale man. Bovendien, ze zijn onschuldig, zielig want erin geluist, of hóóguit waren ze bij een licht drugsvergrijp betrokken.

Ik schreef er met 3 of 4, en bij elk hetzelfde verhaal. Van 1 dacht ik dat hij wel erlijk en oprecht was, tot ie ook met me wou trouwen en zn moeder op me af stuurde...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bewonder je openheid, dank je wel. Een antwoord van iemand met daadwerkelijk de ervaring. een dikke +
In sommige vrouwen schuilt een reddende engel.
Criminele mannen zijn vaak wat masculier.
Dus hoopt een vrouw in deze setting een man te treffen die door haar gered wil worden en een hunk is.
Ook hebben ze kans er weinig nog geïnteresseerde familie bij op de koop toe te krijgen.
Voor sommige vrouwen zijn dit aantrekkelijke perspectieven.
Een crimineel geeft ook een gevoel dat hij goed voor zijn geliefde zal waken en dat haar zorg gewaardeerd wordt.
Kortom een spannende , mannelijke, angst inboezemende kerel die desnoods een ander de kop van de romp durft te slaan.
Dat wekt bij sommige vrouwen schijnbaar oergevoelens op.
helaas beseffen ze niet dat er ook enorme creeps tussen zitten die alleen in zichzelf en de geslachtsdelen van een vrouw geïnteresseerd zijn.
Omdat gevangenen niet zelden een hechte band hebben , kunnen ze uitstekend gewenste antwoorden geven, die door enige breinen met empathie maar weinig sympathie
gedicteerd worden om de kans te vergroten.
Het kan dus zijn dat je een oprechte maar ook een fakerelatie krijgt, maar dat geldt in dit geval voor man EN vrouw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet dat er ook vrouwen zijn die schrijven met gevangenen op 'Death Row', dus terdoodveroordeelden die wachten op executie.
Dat schijnt deels een soort 'lekker eng' te zijn, deels een humanistische drijfveer te hebben en deels ook een manier te zijn om op een veilige manier een soort relatie te hebben - hij komt toch niet meer vrij en zal nooit zomaar voor je neus staan.
En er zijn ook vrouwen die een echte (face to face) relatie hebben met kerels die ze mishandelen - dan kan ie maar beter al in de cel zitten misschien...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die - hier gegeven begrijp ik niet, maar goed die begrijp ik wel vaker niet :) denk dat sommige mensen een minnetje geven om te sarren ipv echt het antwoord te beoordelen.
Ik zet hem weer recht in ieder geval +