Is het leven in België makkelijker dan in Nederland?

Belasting-regelgeving-werkgelegenheid-wonen-etc...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K
Kimath
13 jaar geleden
Elk land heeft zijn voor en nadelen.
Het ligt er maar net aan wat je situatie is, ben je student, werk je, werkeloos, gehandicapt, ziek, etc.
Bij elke situatie kan het anders zijn welke van de 2 beter is.

Het beste antwoord

Beide landen hebben een 'totaalpakket' dat opgebouwd is uit prettige en minder prettige zaken.

Je moet dit zien als de supermarkten. Elke supermarkt heeft in het assortiment een aantal dure en 'goedkope' dingen.

Als je alles bij één winkel koopt maakt het niet zo vreselijk uit wáár je het koopt.

Ze moeten toch alle hun winsten kunnen maken ten behoeve van de onderneming alsmede het personeel.

In België zijn een aantal dingen 'leuker' omdat de Belg iets heeft van..dat komt wel..

Men is daar dus wat minder gejaagd dan bij ons. Wat meer ontspannen, dus. Ik kom er daarom overigens graag..en vaak.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Nee, veel moeilijker. Nederland ken ik tenminste.

Ik denk de Belgen er anders over denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helemaal niet...
Als ik kijk naar de rechtszaak die er is geweest, waarbij die mevrouw van de parachutezaak wordt veroordeeld door de jury en dan gewoon de gevangenis in gaat terwijl er niet echt bewijs is. Dan zeg ik toch nee niet alles is beter en makkelijker in belgie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor. Elk land heeft zo zijn eigen eigenaardigheden die je moet leren kennen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik mijn Vlaamse familie moet geloven zijn er dingen die makkelijker gaan en dingen die moeilijker gaan. Huizen bouwen gaat makkelijker, het belastingstelsel is wat minder ingewikkeld, maar verder zijn er ook heel veel rare regeltjes die we in Nederland niet hebben.

Als Nederlander integreren in België valt trouwens niet mee volgens welingelichte bronnen, je blijft lang een buitenstaander.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik woon in belgie ik denk dat leven in nederland makkelijker is omdat

1.nederland is rijker
http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=145675

2.nederland is grooter

3.in de nieuws is er gekomen dat België de land is waar meest gestolen word
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt natuurlijk aan je eigen situatie...heb je geld of moet je het in Belgie gaan verdienen, of hou je jou baan in nederland?
Ik heb 16 jaar in het buitenland gewoond, en heb de spreuk "oost west thuis best" eindelijk begrepen!
Groetjes,
Sandra de Jong
verzendpro.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor wie? Dus een kwestie van smaak.