Hoe vind ik iemand die zich uitgeeft als hulpverlener maar misbruik maakt van mensen?

Vorig jaar iemand ingeschakeld die zich voordeed als schuldhulpverlener. Heeft alles alleen verergerd en zou geld terugstorten.

Toegevoegd na 53 seconden:
Heeft dus nog papieren en geld van mij, maar reageert niet meer...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Amadea
11 jaar geleden
Maar dan heb je die persoon toch al gevonden? Ik snap de vraag niet, hoor...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@amadea, net zo min de vraagsteller niet snapt dat zij /hij berooid is. Misschien heeft ze alleen maar het gezicht van dat persoon in haar hoofd. Geen foto, geen echte naam, niets. Alleen een vals adres en een kentekenplaat nummer van een gestolen auto
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
heeft die persoon toevallig ook papieren van jou die die niet terug wilt geven? Bleef je internet even hangen?
Amadea
11 jaar geleden
Iemand die geld en papieren van je gekregen heeft, die moet je toch op een bepaald adres hebben ontmoet. Je moet er een naam van hebben, en misschien ook een bankrekeningnummer. Dan kan er toch aangifte worden gedaan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja maar als de naam vals is en iemand is alleen bij jou thuis geweest, dan weet je dus niets.

Antwoorden (3)

Meestal heeft zo iemand een valse naam, of meerdere. En de meeste mensen die mensen oplichten zijn zo "bijdehand" om dezelfde woonplaats op te geven.

Je kan wie www.wieowie.nl de naam opgeven van die persoon en dan kan je ontdekken op welke sites diegene vermeld staat. Dan nog weet je alleen op welke sites die staat en met een beetje geluk vind je wat meer info over die persoon.

Probeer als je googled ook de woorden oplichter, hulpverlener en andere woorden die hiermee te maken hebben te gebruiken, zo kom je vaak forums tegen en oproepsites tegen waar meer mensen die persoon zoeken.

Probeer met die info die je vindt, verder te zoeken en schrijf alles op, of typ het over, sla het op, zodat jet het uit kan printen als bewijs.

Je MOET deze persoon aangeven bij de politie met de kennis die je hebt over die persoon, want persoonlijke eigendommen en belangrijke papieren mag een buitenstaander NOOIT toe-eigenen, ivm met criminele activeiten. Op die manier kan de politie, als ze er wat mee doen, je spullen weer opsporen. DAt noemt men DIEFSTAL.

Je kan ook aangifte doen van diefstal, want dat is het dus in dit geval, in dat geval doet de politie er ook wat mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zet een oproep op bijv marktplaats met alle gegevens van diegene en vraag of er meer mensen zijn die door diegene benadeeld zijn en doe aangifte bij de politie, het beste zou zijn met meerdere benadeelden. Je mag je niet zomaar schuldhulp verlener noemen en al zeker de mensen niet nog dieper in de ellende storten. Hij of zij heeft je dus bestolen en opgelicht.

Hoe ben je bij die persoon terecht gekomen. Kan je daar antwoord op geven=
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
opgeven bij tros opgelicht, die gaan al jaren met succes achter oplichters en andere misdaad aan.
misschien eerst aangifte doen.