Waarom gebruiken mensen een schuilnaam op het internet?

Toegevoegd na 32 minuten:
Ik vraag dit juist omdat een hoop mensen zullen antwoorden dat ze anoniem willen zijn..
Mijn vraag is daarom ook waarom men anoniem op internet wilt zijn omdat ze persoonlijke dingen kwijt willen. Leven we dan in twee levens?

De één waar we het beleven en in het ander waar we erover praten?

Waarom willen we anoniem zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ik zo heet ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik "sne", als afgeleide van simply not edible, IRL. Ben ik online dan anoniem, of niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Half ;)
Hangt af of ze IRL weten waar sne voor staat,,

Het beste antwoord

Omdat het ontzettend makkelijk is om heel veel over iemand te weten te komen als diegene zijn echte naam gebruikt op internet.
Ik maak juist daarom gebruik van een schuilnaam. En als ik ergens mijn gegevens gebruik let ik er wel op dat alleen door mij aangegeven personen bij deze info kunnen komen.
Buiten op straat loop ik ook niet zomaar met mijn gegevens zichtbaar voor iedereen.
Kijk maar eens bij de bron.
Toets een willekeurige naam van een bekende en kijk maar eens wat je allemaal te weten kan komen.

Toegevoegd na 2 minuten:
O ja, omdat er nog zoveel mensen zijn niet zo goed opletten, hebben inbrekers e.d. het tegenwoordig een stuk makkelijker.
Ze hoeven alleen maar even op hyves te kijken wie er een weekendje weg. En waar ze precies wonen. En ze kunnen een heel weekend ongestoord het huis leegroven.

Vind ik een goede reden om lekker anoniem te blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ idd als er op hyves word gekeken weet men hoelang en wanneer je weg bent.

Andere antwoorden (18)

Ik gebruik ook wel mijn echte naam lop Internet. Maar niet hier. Soms wil je wel eens een persoonlijke reactie geven op een forum of op GV. En het is nu eenmaal een feit dat met Google dat soort dingen te vinden is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ik ook niet op straat de hele dag met mijn naam om mijn nek rondloop. Tevens kun je op internet voor je zelfgekozen naam kiezen, in de "echte wereld" die je ouders voor je hebben gekozen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lekker anoniem internetten is heerlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Waarom gebruiken mensen
een schuilnaam op het internet?"

Waarschijnlijk vanwege hun veiligheid...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het inderdaad leuk, dat ik een andere naam kan gebruiken.
Maar ook vanwege het feit, dat ik al veel negatieve ervaringen heb op de pc zelf, met mensen die verkeerde bedoelingen met me hadden, of gewoon van die smeerlappen, die alleen maar aan sex denken, op alle mogelijke manieren die met de pc mogelijk zijn.

Nee dank je, geef mijn portie maar aan Fikkie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
toen ik als 21jarige net op het internet kwam (met mijn echte naam) werd ik gestalked door wat later een of andere gek uit de buurt was.-
heb toen een nick genomen.
sommigen uit mijn omgeving kennen die wel.
ik gebruik maar zelden mn echte naam op internet sindsdien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat sommige dingen niemand wat aangaat bij wie het desbetreffende verhaal toebehoort.

Ik heb hier vragen gesteld waar ik met mijn omgeving nooit kan praten.
Dus lekker anoniem..
Mensen denken toch altijd wel dat je gek bent.. dus ik doe het liever zo.
Ik word op straat al genoeg herkend vanwege mijn werk.
Ik denk dat ik dan wel een dubbel leven leid
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze zich graag schuil houden...

Internet vergeet namelijk niet, daarom... Dus ik zal altijd blijven wie ik was... En kan niet meer veranderen...

Als ik zeg dat ik yoghurt vreselijk vind, zal iemand over 20 jaar dat terug kunnen vinden en dan ben in onbetrouwbaar als ik toevallig een bordje yoghurt eet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
toen ik als tiener op internet kwam zat ik veel op chatsites ik vond het toen eng om onder mijn echte naam op internet te komen. ik wilde lekker anoniem blijven.
ik vond rebecca een mooie naam,

en nu nog steeds is rebecca mijn internet naam dat ben ik zo gewend en dat bevalt me goed :)
14 jaar geleden
ze zijn bang dat er mensen misbruik zullen maken van hun persoonsgegevens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel simpel: als bijvoorbeeld een potentiële werkgever googlet op mijn naam, heb ik resultaten waarvan ik liever wil dat hij ze direct ziet dan losse schrijfsels op een forum.

Niet dat hij niet zou mogen zien wat ik hier schrijf, ik wil alleen niet dat het relevantere resultaten overschaduwt.

Wat anonimiteit betreft: ik ga ervan uit dat ik, nickname of niet, nooit 100% anoniem ben op internet. Iemand die serieus research doet, kan mij hier gewoon vinden.

Daarom schrijf ik op internet alleen dingen waarvan ik het niet erg vindt als iedereen, werkgever, familie, vrienden, vijanden, de overheid etc. het te weten komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel simpel i.v.m privacy.
Niet iedereen wilt openbaar zijn voor anderen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We leven echt geen twee levens. Maar helaas loop je het risico dat kwaadwillenden, die er helaas bestaan, misbruik gaan maken van je openheid.
Je laat toch ook niet je fiets van slot staan of laat je achterdeur open als je weggaat?!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het internet is een makkelijk middel om anoniem te zeggen wat je wilt. Soms verkondig je wel eens een mening waarvan je eigenlijk niet wilt dat mensen weten dat jij het bent. Er zijn ook genoeg mensen die meer "durven" te zeggen wanneer ze anoniem zijn.

Soms stel je namelijk wel eens vragen die erg prive zijn en dan is het beter dat mensen niet weten wie je bent.

En soms geef je wel eens een mening die je in de huidige samenleving ook maar beter niet kunt verkondigen. Denk maar eens aan Pim Fortuyn en Geert Wilders.
Nu zijn dit wel extreme voorbeelden maar toch,..... sommige dingen kunnen maar beter anoniem blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist omdat je de ander niet ziet is de drempel om persoonlijke dingen te vertellen aan, of delen met de ander veel lager.

Als je iemand in de kroeg tegenkomt ga je niet gelijk van alles met hem/haar delen. Maar papier is geduldig, het toetsenbord ook. Je ziet niet wie je tegenover je hebt, en je weet ook niet of die ander wel diegene is die hij voorwendt te zijn. Vele mensen hebben wat dat betreft al nare ervaringen op gedaan.

Op bijv. chatsites delen mensen toch best vaak persoonlijke dingen met een groep anderen wat je in het werkelijke leven niet zou doen. Je gaat niet in de kroeg tussen 10 mensen je levensverhaal staan vertellen.

Als je iemand beter hebt leren kennen via internet kun je altijd nog aan die persoon je ware identiteit kenbaar maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zelf vind dat spannend.
dit kan ook zijn om te voorkomen dat mensen je naam weten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt goede mensen en mensen met slechte bedoelingen. Om je tegen de laatste categorie te beschermen moet noodgedwongen annoniem blijven. Denk aan hackers, ongewenste spam, etc. Dit zijn de twee werelden?levens waarover je het hebt. Vervelend maar waar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Anoniem geeft je de mogelijkheid om je open op te stellen..
Je begint in feite met een schone lei..
Een nieuwe identiteit zonder gezicht zit geen verleden aan vast..
Fouten uit het verleden en schaamte worden zo weg genomen..
Verantwoording voor diegene die jou/jij liefheb[ben]
KAN je achter je laten

Je kunt jezelf opnieuw vormen..