Ik ben bang zolang als er Joden zijn.
Zogauw er een geloof ontstaat ontstaat er ook gelijk een soort tegenpartij, mensen die dat geloof in een slechte naam brengen.
Net zoals de christenene tegen de moslims op kruistocht gingen, en allerlei onwaarheden over hen verspreidden(en de moslims over de christenene natuurlijk)
Het antisemitisme is helaas een soort heidebrand die steeds opnieuw de kop opsteekt
12 jaar geleden
Zo oud als semitisme. Een minderheid zal in de meeste gevallen worden aangevallen door een meerderheid, omdat 'anders zijn' mensen bang maakt. Zo moet er voor ieder -insme ook eerst een anti( )-isme zijn. Denk ook terug aan de vervolging die de Christenen hebben gekend in het Romeinse rijk. De Joden hadden helaas het geluk niet mee en bleken na een paar eeuwen niet over te blijven als meerderheid, waardoor het antisemitisme heeft kunnen blijven bestaan, terwijl er tegenwoordig weinig anti-christelijke geluiden in de maatschappij hoorbaar zijn.