mogen de buren verbouwingen doen met het nodige lawaai op zon en feestdagen

het is elke zon en feestdag een ganse dag

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
13.4K

Antwoorden (5)

Deze is makkelijk...

Ja

juist op zon en feestdagen is iedereen vrij en is het tijd voor de klus. Echter, als dit door gaat na 22:00, en 's ochtends voor 05:00 begint mag je gaan klagen.

Waarschijnlijk is het iets groots en zijn ze dus lekker bezig, je kan niet klagen gewoon even doorzetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn plaatsen waar het verboden is (dikwijls gemeentereglement)
Ik ken de situatie eigenlijk alleen In Belgenland
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yep . dat mogen de buren. Overdag dan tenminste en s avonds tot 10 uur.
Ze zullen waarschijnlijk juist die dagen kiezen omdat ze dan vrij zijn.
Dus helaas: Hoe irritant het misschien ook is , al die herrie,
je mag er niet eerder over klagen bij de buren en politie dan na 10 uur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in België is het bijna algemeen (behalve misschien een paar uitzonderingen) verboden op zondag zowel verbouwingen te doen als de grasmaaier of drilboren te gebruiken. men moet de zondagsrust van de mensen respecteren. er zijn 6 dagen waarop allerlei werken kunnen uitgevoerd worden tot 10 u. 's avonds. Indien dit elke zondag gebeurt houden ze geen rekening met hun buren en kunnen ze ook op het matje geroepen worden bij de vrederechter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet niet of het het waard is om te klagen
als je ziet dat ze echt aan het werk zijn en niet zomaar
herrie maken . ik denk dat ze het zelf ook niet echt leuk vinden voor jullie
maar het zijn je (nieuwe) buren denk ik?
is het het waard om zo te beginnen met mensen die je
nog niet ken ? en waarschijnlijk de rest van je leve naast
je woont. groetjes