Zo iemand zou je een 'xenofoob' kunnen noemen. Of misschien beter nog een 'cultureel xenofoob'.

Hier https://www.ensie.nl/redactie-ensie/xenofoob vind je daarover namelijk de volgende tekst:

'Een xenofoob is een persoon die een ongegronde en onberedeneerbare angst of afkeer voor vreemdelingen en buitenlanders voelt.

Het woord xenofobie komt van de Oudgriekse woorden xenos (vreemdeling) en phobos (angst). Een xenofoob voelt niet alleen angst of afkeer voor buitenlanders, maar kan dit ook voelen tegenover mensen van een ander geloof of mensen die een andere taal spreken. Een xenofoob merkt zelf vaak niet dat hij een fobie heeft voor buitenlanders, maar ziet dit als een haatgevoel. Xenofobie uit zich vaak in racisme, discriminatie en het zaaien van haat en bestaat in twee vormen. Het kan zich keren tegen een bevolkingsgroep, zoals de Jodenvervolging tijdens de Tweede Wereldoorlog. Daarnaast is er culturele xenofobie, deze kan zich richten op de afkeer tegen elementen uit een andere cultuur. Dit uit zich, in tegenstelling tot de eerste vorm van xenofobie, vaak niet in geweld. Wel kan zich dit uiten in politieke (haat)campagnes.'
Antoni
een jaar geleden
Een nationalist. Dit is iemand met voorliefde voor het nationale, het eigen volk, het eigen land - gepaard met een zekere afkeer voor het vreemde..
Min of meer synoniem: vaderlander, patriot.
Bron: Van Dale.
een jaar geleden