ontvang voedselbank ook giften van particulieren? (over van kerstpakket)

Vaak hebben particulieren voedsel over uit kerstpakket of voedsel die zijzelf nooit zal gebruiken . Kunnen particulieren voedsel aan voedselbank doneren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (3)

Ja hoor, zie dit artikel: DOETINCHEM - De voedselbank in Doetinchem heeft de dag voor kerst zeker 150 kerstpakketten gekregen van mensen die er geen behoefte aan hadden.

De spullen worden verdeeld over de ruim 150 mensen die daar een beroep doen op de voedselbank. Vorig jaar werden zo'n 100 pakketten afgegeven.

Ook na kerst zijn kerstpakketten nog van harte welkom bij de voedselbank.

Toegevoegd na 42 seconden:
Mijn zoon heeft via school voedsel opgehaald voor de voedselbank, je kon zelf beslissen wat je gaf, alles was welkom dus spullen uit kerstpakketten ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat wil de voedselbank heel graag! Misschien heb je het wel eens gezien, mensen met foldertjes met een lijstje producten bij de ingang van de supermarkt; ze vragen de mensen dan een of meerdere producten van het lijstje te kopen en dat aan de voedselbank te doneren. Als je zelf spullen hebt die je aan de voedselbank wilt doneren moet je wel op een het volgende letten: het product moet een lange houdbaarheidsdatum hebben en alcoholische producten zijn ook niet toegestaan (de voedselbank verzorgt gezinnen die krap bij kas zitten alleen van de eerste levensbehoeften) . Geen verse groenten, kaas, bier, wijn, vers fruit of vleeswaren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@waterleeuw, hoe kom je er bij dat je geen verse groenten of vers fruit mag doneren ?
dat is wat het meest nodig is, waar de meeste behoefte aan bestaat...
graag je bron er bij !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn antwoord is uit eigen ervaring, ik kwam in de super, daar vroegen ze om spullen voor de voedselbank. Ik had niet zo heel veel geld bij mij, maar wel genoeg voor mijn eigen boodschappen en een zak peren, toen ik die wilde geven namen ze het niet aan met de rede ''dat bederft te snel''.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het zijn lieve mensen, vrijwilligers, maar niet altijd even slim, zullen we maar zeggen.
het is juist geweldig een zak peren, of een krop sla, bijvoorbeeld. jammer dat je gift niet gewaardeerd werd, maar dit moet je toch liever niet zo vertellen, verse voeding wordt juist heel erg gewaardeerd.
het antwoord op deze vraag: ja, de voedselbank "leeft" van giften en het meeste is natuurlijk van bedrijven, maar ook steeds meer particulieren doneren gelukkig.
omdat de voedselbank susidie-vrij werk, zijn ze wel afhankelijk van donaties.

je vraag gaat nu natuurlijk over het kerstpakket en wat je daarvan wel of niet kan doneren, laat ik duidelijk zijn, ik weet dat alles #behalve snoep# heel erg welkom is ! dus ook verse groente en fruit !!
en als ik zeg: alles, dan betekent dat eigenlijk dat het hele jaar #alles welkom is#.
een heleboel mensen wisten niet (sommigen nog steeds niet) hoeveel mensen echt te weinig inkomen/uitkering, dus geld hebben en krijgen.
dankzij de voedselbank (subsidie-vrij en dus afhankelijk van giften/ donaties) hebben vele duizenden mensen, meest vrouwen en kinderen, wel te eten, al is het nog niet geweldig wat er in de pakketten zit.
heb ik van horen zeggen, een paar jaar geleden heb ik zelf een jaar iedere week van de voedselbank een pakket mogen ophalen.

er is een vraag geweest daarover, kan je eventueel opzoeken
http://www.goeievraag.nl/vraag/eten-drinken/overig/gewoonlijk-voedselpakket-voedselbank.379421?q=%20voedselbank%20gebruik%20maken%20
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En dan natuurlijk de vraag: waarom geen snoep en dus blijkbaar wel alcohol?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nou, wil ik het plaatsen, springt de kat op het toetsenbord: alles weg !
jammer...
ik had geschreven dat ik me niet bewust was van alcohol, heb ik anders ergens geschreven ?
geen snoep omdat iedere week veel te veel zoet en veel te weinig gezond vers voedsel in het pakket zat, wel BESCHIMMELD BROOD: iedere week.!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ah volgende keer dat zoon iets moet ophalen via school ga ik er geroosterd brood in doen ;)