Waarom bestaat er oorlog?Het is in elk godsdient verboden.Worden we door ongelovigen geregeerd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (9)

De meeste wereldleiders hangen een bepaald geloof aan. Stellen dat we door ongelovigen worden geregeerd klopt dus niet.

Waarom er dan toch oorlog is? Moeilijk te beantwoorden, omdat er een verscheidenheid aan oorzaken is, die tot een oorlog kan leiden.

Om nog even een link te leggen met het geloof; denk eens aan de jihad, de heilige oorlog. Vindt zijn oorsprong toch echt in het geloof. De strijd tegen hen die niet in God geloven.
13 jaar geleden
En ondanks dat zijn de meeste oorlogen het resultaat van geloofsgeschillen. Dus godsdienst en oorlog is bijna onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probleem is dat mensen die geloven, hun geloof vaak willen verspreiden, uitbreiden en opdringen aan mensen die daar niet op zitten te wachten.

Dat is tenminste in het verleden vaak genoeg gebeurd, en dan onstaan er conflicten, want de mensen aan wie het geloof wordt opgedrongen, hadden vaak al een eigen geloof, en dat botste.

En er zijn keizers geweest, die jaloers werden op gelovigen. Die wilden liever dat de mensen in hen geloofden, in plaats van in een god.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oorlog wordt neit verboden door godsdienst. Sterker nog, het wordt zelfs opgelegd. Daarnaast is het zo dat veel gelovigen minder tolerant zijn als het gaat om mensen die niet hun geloof aanhangen, en in sommige religies worden die mensen dudielijk als minderwaardig gezien.Reden voor oorlog dus.

Door wie we bestuurd worden maakt niet uit. het is de zucfht naar meer, Meet macht, meer water, meer land en meer geld die een deel van de oorlogen veroorzaakt. De andere is de zucht naar religie verspreiden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je begon met een goeie vraag kort en krachtig ,maar dan word het verwarrend ,er komt een vraag waarvan je weet dat hij niet juist is ,ik zou zeggen ga je wat verdiepen in het geloof ,en je vragen worden van zelf beantwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door ongelovigen...?
Nee...door de gestoorde gelovigen.
Die menen te denken te mogen moorden vanuit het Geloof.
Precies. Het is in elke godsdienst verboden.
Dus hoe komen ze er op...om dan zulke dingen te doen.
Dat bedenken ze helemaal zelf. Om macht te willen hebben over een ander. Er staat niet in de Heilige boeken:
Moord en vermoord uw naaste!
De gestoorde gelovigen...zijn als het ware de Ongelovigen.
Simpelweg omdat zij dingen doen die tegen de wil van De Goden in gaat. Dat vragen zij niet van ons, de mens.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Wie slecht doet, die slecht ontmoet.
De gouden regel voor ieder mens op deze planeet.
Ongeacht, geloof, geaardheid, geslacht, huidskleur of wat dan ook.
God discrimineert niet...wie is de mens dan omdat wel te doen!

Toegevoegd na 6 minuten:
Groetjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We worden geregeerd door onze eigen:

Hebzucht

Liefdeloosheid

Egoïsme

Meedogenloosheid

Geldzucht

Machtshonger

En veel te weinig door liefde, warmte, begrip en medemenselijkheid.

Zie hier de oorzaken voor de eeuwenlange oorlogen.

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oorlog bestaat niet! Het mag in alle godsdiensten! Je hebt het helemaal verkeerd! Ik heb gelijk.

Daarom bestaat oorlog :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De godsdiensten kunnen het best verboden hebben,helaas is het nog niet tot de godsdienstige lektuur doorgedrongen. De goden dragen hun gelovigen steeds op om andere gelovigen een of meerdere kopjes kleiner te maken,dir alles ter meerdere glorie van hun god zijn.