Waaruit bestaat de Nederlandse volksaard?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou je aan een nederlander moeten vragen, ik was ooit waarschijnlijk in nederland geboren, maar ik ben geen nederlander... Hoe kan iemand een nederlander zijn overigens?

Het beste antwoord

Wij zijn altijd een land geweest van:

1. Inspraak: overal is overleg over, echt overal :)
2. Handelsgeest: we spreken de talen en zien mogelijkheden. De gouden eeuw, de VOC.
3. Dwarsheid: In de loop der eeuwen hebben tegengas gegeven aan de Spanjaarden, Fransen, Duitsers etc.
4. Harde werkers: om ons landje droog te houden maar ook na WoII de boel weer op te bouwen.
5. Tolerant: Joden, Calvinisten RK, iedereen was altijd welkom in Nederland.
6. Creatief: kunst en design waren altijd trade mark.
7. Hightech: We willen graag voorop lopen vernieuwen in Nederland, we lopen vaak voor op nieuwe trends en ontwikkelingen.
8. Emancipatie: homo/hetero, vrouw/man, gehandicapten, etc. het maakt ons allemaal niet uit. ieder zijn plekje, stekje en respect.

Mmmm... dit waren ze toch wel even.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aardig lijstje. Hoe zit het met Andre Hazes, SBS6, Pim Fortuyn, GeenStijl en Geert Wilders?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij hebt het over symbolen. Ook belangrijk.
Wellicht een Goede Vraag om te stellen? Wat zijn symbolen die de Nederlandse volksaard goed weergeven?

Andere antwoorden (3)

Iedereen is weer anders - wat mij betreft IS er geen vastomlijnd volksaard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
uit diversiteit
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nederlanders zijn klagers, altijd wat te zeiken over het weer. Vandaag een prachtige dag voor april, maar nee hoor,het is veel te warm ineens, kleren uit kleren aan. zuchten en klagen. Let eens op als het morgen weer regent! Al de mooie weer dagen zijn ze al weer vergeten. Dus dan weer klagen over de regen. Waar we goed in zijn ,is in samen tutten, samen koffie drinken tot het je strot uit komt, maar dat is niet erg. Samen winkelen. Gezellig samen uit eten. In een perkje van die truttige plantjes zetten, keurig op een rijtje. Ieder weekend de auto wassen om daarna gigantisch de pest er in te krijgen dat het net gaat regenen. Met zijn allen naar het strand, maar dan ook echt met zijn allen, en het liefst zo dicht mogelijk bij de auto, dat het daar al op een volwassen zeehonden kolonie lijkt ,is niet erg , alleen gezellig. We deinen met z'n allen van a naar b. En gaan we naar een ver buitenland, dan zoeken we naar een hollandse camping, eten friet van Riet en tutten verder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klagen doen ze over de grens ook. En de andere dingen die je noemt ook (behalve dan misschien friet van Riet).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een paar jaar in het buitenland gewoond heb en je komt terug,dan begrijp je het wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helmer je bent een goede uitzondering, ik houd zelf ook van wilde tuinen, het is mijn vak!