Wat is karakterschrift?

Hoe werkt het Chinese karakterschrift, hoe moet je dit lezen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Het eenvoudigste is dat je je moet voorstellen dat ieder Chinees karakter een woord (of lettergreep) is. Soms worden 2 of 3 losse characters weer samen genomen tot 1 character. Om Chinees voor dagelijks gebruik te leren moet je ongeveer 500 tot 1.000 characters kennen, en wil je het goed kunnen, dan zit je snel aan de 3.000.
Het prettig is wel dat het Chinees geen vervoegingen van woorden (bv werkwoorden: ben/bent/is/zijn of meervoudsvormen) kent, almede is de zinsconstructie in normale/leidende/vragende vorm altijd hetzelfde met ergens een klein woordje erbij om het in die vorm te gieten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

elk chinees karakter heeft een betekenis. door meerdere karakters op een rij te zetten, dus meerdere betekenissen op een rij, wordt uiteindelijk uitgebeeld wat er bedoeld wordt. je zult begrijpen dat het wel moeilijk is, om de chinese karakter te leren. er zijn er zoveel dat niemand ze allemaal kent, omdat er ook veel specialistische karakter tussen zitten, die alleen in bepaalde vakgebieden gebruikt worden.