Waarom zijn er van die mensen die altyd mensen uitlachen of uitmaken voor de stomste dingen ?

bv. iemand met dyslectie?
iemand met adhd?
en vanalles anders
niemand is perfect dan moeten ze er ook ni me lachen vind ik
das gewoon ni leuk voor die mensen
die worden uitgemaakt
iedereen maakt fouten
bv ik stelde een vraag met spellingsfouten en krijg al direct reacties
van
en dat voor u leeftyd
ik vindt dat hoord niet
die mensen hebben geen respect voor iemand

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10K

Het beste antwoord

Lieverd, waarom ze het doen zou je aan henzelf moeten vragen maar waarschijnlijk weten ze het zelf ook niet. Mijn mening is dat mensen dit doen vanuit hun eigen onzekerheid. Iedereen is wel ergens onzeker over en velen proberen dit te verbergen door te schermen met iets waar ze wel goed in zijn of door zich af te zetten door iemand met een ander (of juist hetzelfde) probleem.

Trek je alsjeblieft niets van de spellingfreaks aan die hier rondhangen, heb ik helaas ook gedaan en de enige die ik ermee had was mezelf.

Wees trots op wie je bent!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Het is zo lekker makkelijk om een ander belachelijk te maken of uit te lachen, op basis van een fabrieksfoutje.

Mensen die dit makkelijk doen hebben denk ik zelf heel weinig inlevingsvermogen: Ze kunnen zich eenvoudigweg niet indenken hoe het voelt om gepakt te worden op je handicap of gebrek.

Maar ook simpelweg hele domme mensen kiezen op de deze manier een makkelijke weg om een flauwe grap te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zijn mensen die zich geen raad weten met die mensen die jij beschrijft. Veel mensen die iets of iemand tegenkomen die anders zijn dan wat zij gewend zijn schrikken. Een manier om dat te uiten is dus door die mensen te laten weten dat 'zij niet mee mogen doen'.
Een andere oorzaak kan zijn dat zij op die manier hun eigen dingen kunnen verbloemen waar ze onzeker over zijn. Let maar eens op. Mensen die andere mensen te kakken zetten zijn zelf meestal mensen die over zichzelf erg onzeker zijn. Door anderen zo in de zeik te nemen staan zijzelf tenminste niet in de schijnwerpers met hun kwetsbaarheden.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik vind trouwens ook dat dat respectloos is. Je hebt gelijk!
Als het om jezelf betreft... laat je eigenwaarde er maar niet door zakken! Jij bent jij! Als iemand anders respectloos met jou omgaat zegt dat meer over hem/haar dan over jou!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is inherend aan het leren hoe ver je kunt gaan in je communicatie en wat je er mee bereikt. Iedereen doet dat vanaf kinds af aan en naarmate je ouder word krijg je meer respect voor je medemens. Maar sommige jongeren zijn zelf vaak ook onzeker en gaan dan juist anderen kleineren om zichzelf beter te voelen. Ze zien dat dat afleid van hun eigen tekortkomingen. Zal denk ik ook wel een beetje in de opvoeding liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heeft niks te maken met uitlachen, en het zijn ook niet de mensen die echt iets mankeren die de lachers op hun hand hebben. Dat is meer met een kwinkslag of een knipoog iemand wijzen op onnodige slordigheden in taagebruik.

Als ik puur even heel eerlijk naar jou vragen / profiel kijk, dan zie ik een vrouw van twintig, die, blijkens haar schrijfstijl, overduidelijk niet dyslectisch is, maar (schrijf)fouten maakt die je feitelijk in de zesde klas / groep vier van de basisschool al niet meer hoeft te maken.

In bovenstaand stukje, bijvoorbeeld, ontbreken alle hoofdletters, stukjes overduidelijk Belgische spreektaal (ni in plaats van niet), gruwelijke misspelde (werk)woorden (ik vindt, dat hoord, u leeftyd ipw uw leeftijd) etc. Op een dergelijke manier met taal omgaan voor iemand die in ieder geval de middelbare school heeft afgerond (volgens je profiel ben je 20) is buitengewoon respectloos naar de lezer toe. Schrijven is zoniet voor de eeuwigheid dan toch voor een hele tijd. En als je wilt dat je vragen serieus genomen worden, kun je minimaal ervoor zorgdragen dat ze in leesbaar Nederlands zijn opgesteld. Waarbij een keer een foutje helemaal geen ramp is.

En wordt nu alsjeblieft niet boos op de boodschapper ; ik wijs iemand pas op zijn taalfouten als het heel erg schandalig rampzalig is. En heel eerlijk gezegd : als ik het Vlaams er uit filter, val je zelfs nog best wel mee. Er zijn mensen die het wonderschone Nederlands nog veel gruwelijker weten te verkrachten. En nee, dat zijn wederom beslist NIET de dyslectici. Die herken je aan een heel andere manier van schrijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel blijven internetten en vooral : veel lezen ; dat helpt. Hoewel, niet teveel op fora natuurlijk. Da's niet altijd best Nederlands wat je daar leest. En ondertussen : gewoon stug doorgaan en ook een beetje van je af laten glijden allemaal. Het is maar een handjevol mensen dat er iedere keer weer over struikelt, en zolang het leesbaar is, maken mensen er niet snel een probleem van. En leesbaar is het nog steeds. Wel érg Vlaams, maar persoonlijk vind ik dat altijd wel grappig - zonder je uit te lachen overigens ; ik vind het gewoon een lief taaltje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Daarmee leiden ze de aandacht af van zichzelf. Zodat hun gebreken niet zichtbaar worden.

De mensen die dit doen, zijn veelal zelf heel onzeker en daar zijn ze bang voor. Hierdoor richten zij de aandacht op anderen. Zo hoeven zij zichzelf niet meer te zien en zo zien anderen hun ook niet meer.

Mensen doen van alles om hun eigen angsten niet te hoeven voelen. Dat is vaak een gewoonte geworden en zien ze vaak zelf niet eens meer. Het heeft niet te maken met respect, maar met overleven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mensen hebben wel respect
maar van de andere kant van de computer is niet te zien als er iemand met dyslectie zit
ik moet wel even vermelden dat jij geen dyslectie hebt
t is bij jou de manier van schrijven jij typt zoals je t zegt zoals ..daz ni..
dat heeft niets met dyslectie te maken
je maakt de woorden niet af
maar dat kan je je eigen ook aanleren
veel succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt jeZELF een hoop aanleren maar sommige mensen hebben echt absoluut geen taalgevoel en als ze dan ook geen behoorlijke opleiding hebben kunnen volgen dan mag je ze daar niet op aanvallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
you go, RoadRunner!
Je zou zeggen dat ze lachen om hun eigen gebrek ! Dit ziekelijke gedrag komt van mensen die zelf absoluut niets kunnen verdragen , en kuren zich vaak aan de zwakkeren ! LEED VERMAAK !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat soort mensen moet je gewoon negeren, daar hebben ze het meeste last van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is een enorm verschil wanneer iemand om je lacht, of je uitlacht.
En als je iemand bent die veel uitgelachen wordt (flaporen, platvoeten, dik, scheel, bril, armoedig, lelijk, stotteren en noem nog maar een heleboel op) zul je waarschijnlijk gevoeliger voor lachen zijn, dan iemand die dat niet heeft. Ook als iemand om je lacht, kan het voelen als uitlachen.
Uitlachen is in wezen heel zielig, flauw en minderwaardig. En vaak is het zo, dat de uitlachers zelf iets te verbergen hebben. (dom, arm, schimmels, tot 12 in bed geplast enz. enz.) Dat overschreeuwen ze dan, door te pogen anderen in het ' zonnetje' te zetten.
Je kunt zeggen: " heb lak aan uitlachers" maar dat werkt niet. Het voelt ongenadig als je het gevoel hebt dat anderen je beschimpen.
Het is beter om, als de relatie iets voor je betekent (soms moet dat, als het bv collega's zijn) te vragen waarom ze om je lachen. (Soms zul je zien dat je het echt onterecht hebt gedacht) en aangeven dat het je pijn doet. Dat je er onzeker van wordt.
Dat is veel beter dan beschuldigend te doen. Want dan wil de ander terugslaan en wordt het gespot of gekleineer alleen maar erger.
Als de ander weet dat hij jou kwetst, onzeker maakt, zal hij/zij een rotgevoel krijgen en is de lol er meteen af.
Vooral in groepsverband doen mensen vaak minder aardig dan ze zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen die dit doen die doen dit niet zonder reden, er kunnen 2 redenen voor zijn, de meest voorkomende reden is:

Om zichzelf in een hogere positie te zetten dan jij, dit gebeurd vooral in groepen.

Het kan ook op een "goede" manier bedoeld worden, met de achterliggende gedachte van, doe er iets aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat vraag ik mij ook wel eens af.
1 klein foutje met het geld wisselen ,en je bent meteen een oplichter Even een beetje in gedachten verzonken achter het karretje bij de supermarkt en die gene achter jou is meteen geïrriteerd.

Een vent die stottert wordt achter z'n rug om uit gelachen.
Een kind dat gepest word vanwege een totaal verkeerde kleur broek of vanwege een zelfgemaakte gymtas en noem maar op.

Waarom gebeurt het?
In eerste instantie zijn er heel veel mensen als de dood om af te gaan in een grote groep mensen.
En door het verbergen van hun eigen angst en onzekerheid zoeken ze een slachtoffer uit dat in hun ogen nog net een tikkeltje erger is.
ten 2 e zijn de mensen steeds gehaaster steeds meer verlegener om tijd en kunnen daardoor ook steeds minder hebben van elkaar.
Ze willen steeds meer dingen in steeds minder tijd.
Tussen hun drukke werk schema s door nog snel even naar de winkel voor het eten en Ow jee toch niet alleen op de wereld hoor je ze dan haast denken.
En omdat ze het dan op dat moment zo stom van zich zelf vinden dat ze nu net op dit drukke moment naar de winkel moeten:zijn ze gewoon kwaad op de andere mensen die er op dat moment ook zijn en dan begint het he?
Kijk uit man dikzak! Je ziet toch wel dat ik hier loop?!
Of g.v.d rot mens hou dat blaag dan ook bij je .( een blaag is een kind)
EN op school gaat het al precies zo. Jantje haalt doordat ie geen zin had aan leren een dikke onvoldoende en kan t even niet hebben dat pietje die wel een voldoende heeft gehaald wel goed geleerd heeft en gaat vervolgens omdat ie zelf als de dood is om uit gelachen te worden door de rest van de klas Pietje een beetje pesten.
Kortom zulk gedrag komt dus voort uit : onzekerheid angst ergenissen en eigendunk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind de opmerking: En dat voor uw leeftijd.. een beetje dom. Als iemand je kritiek geeft mag dat, maar dan hoeft er niet bij gezegd worden: en dat voor uw leeftijd..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Men vindt het heerlijk een ander te kleineren,dan voelt men zich groot en stoer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ieder mens wil een positief zelfbeeld in stand houden en streeft naar een positieve sociale identiteit. Het spijtige is dat er in de maatschappij zoveel mensen zijn die het bereiken van een hoge zelfwaardering ten koste laten gaan van het zelfbeeld van de ander en het respecteren van zijn medemens.

Ons zelfbeeld wordt o.a. bepaald doordat we onszelf vergelijken met anderen. En ja, door de punten waarop we zelf hoger scoren dan anderen excessief te benadrukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mensen die DAT doen...stellen zelf vaak weinig voor.
Die hebben het blijkbaar nodig om een ander onderuit te halen...om zelf STOER te lijken..
Te lijken...want er is HELEMAAL NIETS stoers aan namelijk.
Ze denken...op die manier...respect te krijgen van mensen...
Maar het enige wat ze daarbij bereiken is dat ze ANGST in boezemen bij mensen...zodat hij kan heersen over die mensen. Dat hij de baas kan spelen over ze.
Macht kan hebben over ze.
Triest en zielig als je ZO in elkaar zit hoor.
Ik heb nog NOOIT iemand uitgelachen of belachelijk gemaakt. En dat zal ook niet in mijn hoofd opkomen omdat het MIJ altijd is aangedaan.
En al was dat niet zo...dan deed en doe ik het nog niet.
Zo zit ik gewoon niet in elkaar.
Ik werd zo vaak uitgelachen en belachelijk gemaakt om wat ik dacht of zei.
Totdat ze er achter kwamen...dat ik meestal toch gelijk had met wat ik had gezegd. Dan haakt het gros af...en een paar blijven hangen want die herkennen dat wel.
Die weten ook dingen vantevoren...middels vele manieren en die zullen mij dus niet uitlachen. Niemand niet trouwens want zo zitten zij ook niet in elkaar.

ALs je echt KARAKTER hebt...dan doe je zulke dingen niet.

En joh...
Beter... Dyslecties - ADHD of Borderline-achtig, en weet ik veel wat nog meer MET EEN GOED EN LIEF KARAKTER!!!
Dan een zogenaamd ( normaal ) iemand met een
ACHTERBAKS, GEMEEN, VALS, DOMINANT, NARCISTISCH KARAKTER!!!!!!

Op een dag ...zal je besluiten om niet meer DAT SOORT mensen toe te laten in je leven.
Simpelweg omdat ze jou een minderwaardigheids-complex bezorgen met hun kritiek en uitlacherij.
WIE zit DAAR nou op te wachten...
Niet ik , niet jij...maar hetzelfde soort als ZIJ.

En als klap op de vuurpijl...zijn die mensen vaak ZELF ook onzeker en bang....alleen kiezen ze een andere weg om daarmee om te gaan.
De verkeerde weg..helaas.
Sterkte en laat je niet kisten.
Twijfel maar niet zo aan jezelf en kijk eens naar WIE dat tegen je zegt. Vraag desnoods waarom hij dat doet...waar iedereen bij is...kijken of hij een antwoord weet...zonder bijval van zijn kameraadjes waar die op steunt...Doei