Mag je weigeren om te betalen voor een vies en smerig toilet?

Ik ging laatst naar de wc bij een bezinepompstation en eenmaal bij de pot was het de goorste pot die ik ooit heb gezien. Eenmaal klaar loop ik terug en word die vent boos dat ik niet wil betalen voor zo'n gore plee. Zit ik dan fout of hij?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bah...veelvoorkomend probleem bij benzinepompwc's...
Weet je wat je moet doen bij een vieze pot, expres ernaast piesen :-)

Het beste antwoord

Als van te voren duidelijk was wat de kosten zijn en wat de te leveren dienst is (op een gore pot zitten) dan moet je gewoon betalen. In andere gevallen heb je een geschil dat je voor de rechter uit zou kunnen vechten. (Maar dat doet die toiletvent natuurlijk niet.)

Trouwens: als je op een gore pot zit, dan zit je sowieso fout. :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik denk wel dat het mag,je betaalt uiteindelijk voor een dienst! Als die niet geleverd wordt en dat is m.i. hier het geval,hoef je ook niet te betalen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar ik heb wel gebruik gemaakt van het toilet. Heb ik dan nog steeds gelijk of die toiletgast
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Ben ik het zéker mee eens; Als je ervoor moet betalen, mag je op z'n minst een schoon en fris toilet verwachten!
Formeel gezien zit jij fout, als bij de ingang stond wat de prijs was.

Het bordje met de prijs is een aanbod. Dat aanbod neem je aan zodra je gebruik maakt van de WC. Daarmee is (ook al gaat het om maar 30 cent) een overeenkomst gesloten. Als je niet wilde betalen, had je geen gebruik moeten maken van het smerige toilet.

Overigens vind ik het moreel verkeerd om geld te vragen voor een tiolet dat niet wordt schoongehouden, maar dat is een andere zaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je zou je klacht wel bij de eigenaar v.d. pomp kunnen leggen, maar als er staat dat je moet betalen dan moet je dat toch. het is belachelijk maar er zullen wel honderden mensen per dag (als het niet meer is) gebruik van maken, en een schoonmaakster vinden ze vaak te duur. het is niet normaal dat ze voor een vieze wc geld vragen omdat hij niet schoon is, maar als je heel nodig moet (eerder ga ik niet naar zo`n vies hok) heb je in ieder geval privacy. (schrale troost ik weet het).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, als jij er niet voor wilt betalen dan moet je er geen gebruik van maken. Je kan wel tegen zo iemand zeggen dat de wc vies is en dat hij het schoon moet maken.
Als je echt niet wil betalen kan je altijd zeggen: Mijn man/vrouw/vriend/vriendin komt er zo aan en die betaalt ook voor mij. Het is niet goed, maar het werkt.

Als het echter een wc bij een restaurant is mogen ze geen geld vragen, of in ieder geval hoef je het niet te betalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier ben ik ook wel benieuwd naar!
Bedrijven zijn verplicht lijsten in te vullen met de tijden wanneer en hoelaat het schoongemaakt is.Je zou kunnen vragen of deze ook ingevuld is en of je die evt mag zien.
Ik in jouw geval zou de man erop aanspreken en wanneer hij dit weigerd zou ik ook vermelden dat ik het ga bespreken met de warenwet .

Toegevoegd na 2 minuten:
Als hij je dan nog laat betalen dan heeft hij een plaat ipv een bord voor zijn (hoofd)kop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Betalen voor een toilet doe je m.i., omdat het toilet wordt schoongehouden, dus je betaalt voor de personeelstijd en het schoonmaakmiddel wat dat kost.
In jouw geval is dat geld er duidelijk niet door de uitbater van het pompstation aan besteed, dus ja, je mag weigeren